طراحی سایت

آخرین وبلاگها و مقالات در خصوص طراحی سایت و دنیای تکنولئوژی

طراحی سایت

آخرین وبلاگها و مقالات در خصوص طراحی سایت و دنیای تکنولئوژی

روانشناسی در طراحی سایت ، اثر رنگ ها ، فضای خالی و تایپوگرافی بر سایت شما

روانشناسی در طراحی سایت

 

طراحی سایت بی نظیر صرفا یک سایت زیبا با محتوای خوب نیست . وقتی بازدیدکنندگان وارد سایت شما می شوند . احساساتی راجع به سایت و شرکت شما در آنها به وجود می آید. اینکه این احساسات مثبت یا منفی باشند کاملا در دستان شماست و شما کار طراحی سایت را به هیچ عنوان نباید سرسری بگیرید.

 

در سال های گذشته ، یک دانش ثابت در اختیار طراحان وب سایت بود که با کمک آنها قادر به اجرای روانشناسی در طراحی سایت بودند . برای رسیدن به این مهم ، طراح باید تفاوت المان های سایت با نحوه چینش آنها را برای اثر گذاری بهتر بداند.تیم تحریریه طراحی سایت پرنا در این مقاله ، راجع به 4 نقطه که بیشترین تاثیر را بر بازدیدکنندگان خواهند داشت صحبت می کنیم.

 

این موارد ، نکاتی هستند که با استفاده از آنها می توانید کاربران را از لحاظ احساسی تحریک کنید تا دوباره علاقه داشته باشند تا به سایت شما بازگردند.

 

محتوا

 

برای سایت ها ، محتوا همان چیزی هست که شما می بینید. بازدیدکنندگان به سایت شما می آیند تا به اطلاعات دسترسی داشته باشند. طراحی سایت به صورت تخصصی و منطقی به آنها کمک می کند تا آسان تر به داده ها دست یابند. چند سال قبل ، دیدن صفحات بسیار طولانی متداول  و مخالف روانشناسی در طراحی سایت  بود . مقاله ها و متن هایی حتی تا 10000 کلمه و بیشتر  هم می رفتند. نتیجه چه بود ؟ پیدا کردن محتوایی که کاربر به دنبال آن بود بسیار خسته کننده بود.

 

امروزه ، داده ها باید مرتب و ادیت شده باشند تا بین زیبایی ، آسان پیدا شدن و خسته نکردن کاربر یک تعادل به وجود آید. محتوایی که شما تولید می کنید ، نمای شرکت شماست . اگر این محتوا به درستی شما را معرفی نمی کند چندان موفق نخواهید شد.

 

روانشناسی در طراحی سایت ، رنگها در طراحی سایت ، روانشناسی در طراحی وب سایت ، طراحی سایت بی نظیر ، فلسفه طراحی سایت

 

محتوای خود تمیز ، مرتب شده تولید کنید. محتوا باید به آسانی قابل خواندن باشد ، و به بازدیدکننده احساس خوبی بدهد.

 

فضای خالی

 

نحوه چینش المان های یک سایت می تواند به شدت احساسات یک بازدیدکننده را بر اساس روانشناسی در طراحی سایت تحت تاثیر قرار دهد. جای گذاری منظم عناصر باید یکی از اولویت های هر طراحی سایت باشد. اما در حین انجام اینکار نباید فضا های خالی را فراموش کنید. اگر با مقوله فضای خالی آشنا نیستید ، منظور فضاهای سفیدی در سایت است که هیچ نوشته ، المان گرافیکی و ... در آن قسمت ها وجود ندارد. فضای خالی نقش بسیار مهمی در طراحی سایت ایفا می کند ، زیرا این قسمت ها مانند استراحت گاهی برای بازدیدکننده هستند تا برای چند لحظه احساس آرامش کنند.

 

روانشناسی در طراحی سایت ، رنگها در طراحی سایت ، روانشناسی در طراحی وب سایت ، طراحی سایت بی نظیر ، فلسفه طراحی سایت

 

به زبان دیگر ، اگر یک بازدیدکننده به سایت شما بیاید و در هر پیکسل سایت ، نوشته ، المان های متفاوتی  را مشاهده کند دچار احساس خفگی می شود و احساس راحتی نخواهد کرد.

 

رنگ ها

 

روانشناسی در طراحی سایت ، رنگها در طراحی سایت ، روانشناسی در طراحی وب سایت ، طراحی سایت بی نظیر ، فلسفه طراحی سایت

 

زمانی که کار طراحی سایت حرفه ای  آغاز می شود ، رنگ ها معمولا همان رنگ سازمانی یا لوگو شرکت است که توسط مدیر یا هر شخص دیگری به طراح سایت دیکته می شود. اما این رنگ ها چگونه استفاده شوند که به بازدید کننده حس خوبی القا کنند ؟اکثر اوقات رنگ سفید ، مشکی ، خاکستری به همراه رنگ های اصلی سایت در طراحی آن استفاده می شود.

 

علاوه بر آن استفاده از هر رنگ می تواند یک م مفهوم برای  کسب و کار  شما داشته باشد. رنگ های آبی ، سبز و بنفش برای دعوت بازدید کننده به انجام کاری و ایجاد حس اطمینان در ویاستفاده می شوند. رنگ های زرد ، نارنجی و قرمز برای گرم کردن و ایجاد توجه در بازدیدکننده استفاده می شوند. اما هم چنین می توانند احساسات منفی مثله اضطراب و خشم را فعال کنند.

 

با استفاده از نکات بالا و خواندن این مقاله ، معنی و مفهوم هر رنگ را بهتر متوجه خواهید شد. استفاده از سایه ها و ... برای محو کردن رنگ ها نیز فراموش نشود. نباید خط و مرز ها کاملا مشخص باشند.

 

تایپوگرافی

 

روانشناسی در طراحی سایت ، رنگها در طراحی سایت ، روانشناسی در طراحی وب سایت ، طراحی سایت بی نظیر ، فلسفه طراحی سایت

 

در نهایت ، تایپوگرافی می تواند احساسات و عوطف بسیاری را در بر اساس روانشناسی در طراحی سایت بازدیدکننده بیدار کند. با تشکر از CSS3 امروزه ما می توانید با قدرت بسیار بیشتری بر روی متون احاطه داشته باشیم و قادر باشیم هر کاری که ممکن است با آن انجام دهیم ! امروزه نیازی نیست که از تعداد محدودی فونت ، یکی را انتخاب کنیم ( برای زبان فارسی در ابتدا فقط Tahoma و Arial موجود بود ! ) هزاران نوع فونت زیبا برای به کمال رساندن تایپوگرافی موجود است.

 

علاوه بر زیبایی و تطابق با کسب و کار ما ، نکته مهم دیگر نحوه نمایش متون  است. بگذارید بیشتر توضیح دهیم. فاصله ببین هر کلمه با کلمه بعدی ، فاصله بین خطوط نوشته ، فاصله بین عناوین و متن است. فضای خالی بین پاراگراف ها ، تعداد کلمه های یک جمله و .... همه و همه در حوزه تایپوگرافی قرار می گیرد.

 

روانشناسی در طراحی سایت ، رنگها در طراحی سایت ، روانشناسی در طراحی وب سایت ، طراحی سایت بی نظیر ، فلسفه طراحی سایت

 

نتیجه :

 

اغلب مواقع ، انتخاب روانشناسی درست برای طراحی سایت ارزان بر عهده طراح قرار دارد. اما آشنایی با برخی موارد پایه و مقدماتی می تواند به شما کمک کند تا با دقت بیشتری کار طراح را زیر نظر داشته باشید و پروژه خود را بهتر اداره کنید.

علیرغم رعایت تمامی موارد فوق ، لوگوی سایت هم در حوزه روانشناسی سایت قرار می گیرد.

موفق باشید

طراحی سایت پرنا

دیتا ماینینگ - Data Mining یا داده کاوی چیست ؟

دیتا ماینینگ چیست؟

 

امروز در طراحی سایت پرنا در خصوص دیتا ماینینگ یا داده کاوی صحبت می کنیم.

دیتا ماینینگ به  استخراج اطلاعات نهان یا الگوها و روابط مشخص ،  در حجم زیادی از داده‌ها در یک یا چند بانک اطلاعاتی بزرگ گفته می‌شود.

ابزار داده کاوی به کمپانی های بزرگ ، امکان پیشبینی ترند ( چیز هایی که به زودی فراگیر می شوند ) های آینده را می دهد.

 

پارامتر های دیتا ماینینگ

 

در Data Mining ، قوانین و قواعدی - اگر و سپس های تکرار شونده  -  به وسیله آنالیز داده ها شکل گرفته اند. پس از آن با استفاده از شاخص های حمایتی با اهمیت ترین روابط بین داده های ورودی شناسایی می شوند.

با توجه به این که یک داده چند بار تکرار شده باشد ، اهمیت آن داده بالاتر می رود و پیش بینی های مربوط به ان دقیق تر خواهند بود.

به زبان ساده تر ، برای مثال طراحی سایت گوگل کلماتی را که آمریکایی ها جست وجو می کنند را در دیتابیس خود ذخیره می کند ، پس از آن کلماتی که بیشتر توسط مردم جست وجو شده اند داده کاوی می شوند .  به وسیله این اطلاعات  ،گوگل متوجه ان خواهد شد که چه چیزی به زودی تبدیل به نیاز اساسی بازار آمریکا خواهد شد. (تصور کنید با این اطلاعات چه کار ها که نمی شود کرد ! )

 

پارامتر دیگری که در داده کاوی اهمیت دارد توالی یا تحلیل مسیر نامیده می شود. این الگو به این معنوی است یک اتفاق در بازار یا هر جای دیگری ، می تواند  باعث بروز اتفاقاتی زنجیر وار شود که روز زندگی همه ی ما تاثیر بگذارد.

یک توالی یک لیست مرتب از موارد و داده های مرتبط است که در بسیاری دز دیتابیس های یافت شده اند.  پس از آن با استفاده از الگوریتم های طبقه بندی داده ها و اتفاقاتی که ممکن است روی یکدیگر تاثیر داشته باشند یافت می شوند.

 

سپس الگوریتم های خوشه بندی داده ها و حقایقی که پیش از این پنهان بوده اند را شناسایی و تبدیل به اسناد قابل رویت می کند. الگوریتم های خوشه بندی گروهی از اشیا و  اتفاقات و داده هایی هستند که به نوعی با هم شباهت دارند.

 

ابزار ها و تکنیک های داده کاوی

 

ابزار های داده کاوی در بسیاری از مسائل مربوط به حوزه تحقیقاتی مانند ریاضیات ، فرمانشناسی ، ژنتیک ، بازاریابی و  طراحی سایت حرفه ای استفاده می شوند.

تکنیک های داده کاوی به معنای کنترل و جهت دهی به احساسات و افکار و همچنین پیش بینی رفتار مشتری به کار می روند. در صورت استفاده درست از این ابزار ، یک کسب و کار می تواند با پیشبینی های درست  به طور کامل خود را از رقبا جدا کند

Web mining هم نوعی دیتا ماینینگ محسوب می شود که در طراحی سایت ها کاربرد دارد و به منظور مدیریت ارتباط با مشتری ها به کار می رود. Web mining تکنیک های داده کاوی را با تکنیک ها دسته بندی داده قدیمی در حوزه وب ادغام  می کند.

Web mining رفتار یک مشتری را بررسی و پیش بینی می کند و بهره وری یک طراحی سایت ارزان را تا حد زیادی افزایش می دهد.

یکی دیگر در کاربرد های داده کاوی در حوزه machine learning یا یادگیری ماشین کاربرد دارد . یادگیری ماشیم نوعی از Data Mining که با استفاده از الگوریتم های مشخص به یادگیری و پیش بینی می پردازد.

 

نتیجه

به طور کلی مزایای دیتا ماینینگ توانایی شناسایی و کشف الگو ها و ارتباطات مخفی داده ها است که توانایی پیش بینی را به شرکت ها می دهد و می تواند به شدت تاثیر گذار باشد.

مقاله با پایان رسید در صورتی که سوالی در این مورد دارید می توانید با ما در تماس باشید :)

طراحی سایت پرنا