امروز در طراحی سایت پرنا در خصوص نکات مهم برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی شما می پردازیم.
سپردن کار طراحی سایت به یک شرکت معتبر و قابل اعتماد ، موفقیت شما را تضمین نمی کند. المان دیگر برای موفقیت به روز نگه داشتن وب سایت با اخرین تکنولوژی و مسائل روز است.
حتی اگر شما بسیار خلاق و نوآور هستید و دوست ندارید دیگران را دنبال کنید ، رعایت نکات روز به شما توانایی بیشتری برای موفقیت خواهد داد.
در این مقاله ما 12 نکته مهم و اساسی را برای موفقیت شما جمع آوری کرده ایم ، اینکه به انها عمل کنید یا خیر ، به اختیار خودتان است !
12 نکته در طراحی سایت برای رسیدن به موفقیت :
در طراحی سایت ، موفقیت به اسانی به دست نمی آید ، برای موفقیت و تازه و به روز بودن باید همیشه به دنبال آخرین اخبار و قابلیت های جدید باشید.
و حال می رسیم به نکات موفقیت ، با ما همراه باشید.
راهنمای سبک هم اکنون یکی از ابزار قدرتمند در طراحی سایت به شمار می رود. راهنمای سبک ، به طور خلاصه به معنی راه روش جدید نمایش متون ، عکس ها و ... است. این راهنما ها می تواند در کتاب ها ، مجلات و سایت ها جمع اوری شده باشد.
طراحان وب سایت معمولا ، راهنما سبک خود را ایجاد می کنند ، این راهنما از سایر راهنما های موجود الهام گرفته شده و حدودی هم سلیقه خودشان است. نکته مهم به روز کردن مداوم این سبک ها و بهبود آنها است.
سایدبار ها باعث درهم و برهمی طراحی سایت ارزان می شود. در گذشته آنها برای بهبود کارایی سایت ها با نمایش ، لینک ها ، دسته بندی ها ، پست های اخیر و ... به کار می رفتند.
به مروز زمان سایدبار ها دستخوش تغییراتی شدند و فرم ها و امکانات دیگری در آنها قرار گرفتند. هرچند از لحاظ تئوری سایدبار ها امکانات زیادی دارند ، ولی کاربران به ندرت از انها استفاده می کنند.
در حال حاضر سایدبار ها صرفا فضا را اشغال می کنند ، با حذف آنها فضای بیشتری برای ارائه کامل ایده ها و خدماتتان دارید.
اغلب ، کار طراحی سایت در ادیتور ها و نرم افزار های معروف مانند فوتوشاپ انجام می گیرد. خارج از چارچوب عمل کنید. به جای اینکه ایدتور را باز کنید ، چرا با فکر و ایده قبلی شروع به این کار نکنیم ؟
یک مداد و کاغذ بردارید و طرح دلخواهتان را روی ان بکشید ، از گرافیست ها هم کمک بگیرید. پس از آن با مشورت با برنامه نویسان طرح خود را بهبود بخشید و تغییر دهید.
فونت های بزرگ ، ایده چندان جدید در طراحی سایت حرفه ای نیست. اما همچنان ایده محبوبی است. توانایی فونت بزرگ جلب توجه بازدیدکنندگان است.
استفاده از فونت های بزرگ می تواند نکات مهم کسب و کار شما را با قدرت بیشتری به مردم انتقال دهد.
یک فونت مناسب انتخاب کنید و در استفاده از این تکنیک زیاده روی نکنید !
ادامه دارد.
امروز در طراحی سایت پرنا ، در خصوص نکات کوچک موفقیت سایت شما صحبت می کنیم. این مقاله در خصوص 10 اشتباهی است که شما هیچوقت نباید در زمان طراحی سایت انجام دهید. این نکات را رعایت کنید تا از رقبا پیشی گیرید.
سال ها پیش ، برنامه نویسان شیطانی :) راهی برای غیر فعال کردن دکمه back مرورگر پیدا کردند. شما مطمئنا با طراحی وب سایت هایی مواجه شده اید که هنگامی که قصد داشتید با زدن این دکمه ، به گوگل بازگردید به یک صفحه نا خواسته ریدایرکت شده اید یا با پیغام هایی از قبلی " آیا مطمئن اید که می خواهید خارج شوید " و... رو به رو شده اید . یا یک پاپ آپ بزرگ جلوی چشم شما باز می شود و ...
توصیه ما ، هیچ وقت این کار را انجام ندهید چون بازدیدکنندگان به شدت از آن متنفرند و احتما هیچ وقت به سایت شما باز نخواهند گشت.
زمانی ، هر کدام از اطلاعات ، درباره ما ، خدمات ما ، اطلاعات تماس و ... همگی در صفحات متفاوتی قرار داشتند. این کار در آن زمان جذاب بود.
در حال حاضر این کار به شدت خسته کننده و بی خود است ! پس اطلاعات اساسی و مهم را در یک صفحه جمع آوری کنید.
اگر شما چیزی را به فروش برسانید ، باید اطلاعات تماس را همیشه در دسترس مشتری قرار دهید. این اطلاعات باید در تمامی صفحات شما دیده شوند. برای مثال می توانید از منو های چسبیده استفاده کنید یا هرچیزی که دوست دارید .
لینک ها خراب ، لینک هایی که با کلیک روی آنها اتفاقه خاصی نمی افتاد ، لینک هایی که به صفحه 404 ریدایرکت می شوند ، نوعی از شکجنه های اینترنتی هستند. وب سایت را به صورت هفتگی چک کنید. ببینید لینک ها به جایی که قرار است وصل هستند. در صورت بروز این مشکلات بی درنگ آنها را رفع کنید.
سرعت کم طراحی سایت ارزان ، یعنی از سایت من بازدید نکنید ! بار ها این موضوع را در مقالات مختلف شرح داده ایم.اگر وب سایت بالای 5 ثانیه لود شود بیش از 90 درصد بازدیدکنندگان آن را ترک می کنند. در صورت سرعت کم ، بالافاصله این مشکل را رفع کنید.
میتوانید این دو مقاله را بخوانید
۷ راه افزایش سرعت وب سایت ( قسمت اول)
۷ راه افزایش سرعت وب سایت ( قسمت دوم)
این موضوع واقعا عجیب است ، ولی بسیاری از وب سایت ها از محتوای قدیمی و مرده استفاده می کنند. مطمئن شوید و محتوای به روز استفاده می کنید. وب سایت را هر روز آپدیت کنید تا به نتایج بهتری برسید. علاوه بر ان حتما از محتوای تصدیق شده استفاده کنید.
اینترنت به دنبال سرعت است . این موضوع آزاردنده است که قادر نباشید به آسانی به اطلاعاتی که لازم است دسترسی پیدا کنید. اگر این موضوع در طراحی سایت شما صدق کند ، بازدیدکنندگان به آسانی به سمت رقبا خواهند رفت. تصور کنید برای این که مشتری به اطلاعات مورد نظر دسترسی پیدا کند ، باید از چندی صفحه بگذرد و لینک های متفاوتی را بفشارد ! تا به هدف برسد. مطمئنا این کار لذت بخش نیست. صفحات و اطلاعات مهم را همیشه در منو قرار دهید
صفحه را بی خود و بی جهت شلوغ نکنید. استفاده از رنگ ها و فونت های متفاوت در صفحه صرفا باعث سردرگمی بازدیدکننده می شود. هدف شما را طراحی سایت ارزان نشان دادن ثبات و برند شماست ، نه این که شما هنرمند هستید !
مطمئن شوید که تمامی صفحات شما ، به نوعی با هم لینک شده اند. گاهی اوقات کاربران به صفحاتی می روند که از بقیه سایت ایزوله هستند ! و امکان دسترسی به ان ها به آسانی ممکن نیست. علاوه بر آن حتما لینک صفحه اصلی و همینطور back ا تمامی صفحات به کار ببرید.
تقریبا تمامی کسب و کار های اینترنتی صفحات اجتماعی خود را دارند . این صفحات شامل تلگرام ، اینستاگرام ، لینکدین و ... هستند. لینک دسترسی به صفحات اجتماعی را حتما در سایت خود قرار دهید.
در دو مقاله قبلی ، ما در خصوص دو الگوریتم مهم گوگل برای رتبه بندی سایت ها توضیحاتی ارائه دادیم.
تیم تحریریه طراحی سایت پرنا در این مقاله در خصوص سومین الگوریتم مهم ، الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل (Google Hummingbird ) صحیت خواهیم کرد.
برخلاف دو الگوریتم پنگوئن گوگل و پاندای گوگل که در واقع افزونه هایی بر الگوریتم های سابق بودند ، مرغ مگس خوار به عنوان یک الگوریتم جدید کاملا از صفر ساخته شد.
هدف اصلی این الگوریتم ، بهبود تطابق عبارات جست و جو شده توسط مردم و وبگرادن با محتوا ی سایت ها است.
الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل در 26 سپتامبر سال 2013 معرفی شد. اما تقریبا حدود یک ماه قبل از این تاریخ شروع به کار کرده بود.
بر خلاف دو الگوریتم دیگر گوگل ، مرغ مگس خوار تغییر بزرگی در رتبه بندی سایت ها ایجاد نکرد. اما تقریبا تمامی سئو کاران معتقدند که این الگوریتم هم تاثیر مثبتی در نتایج جست و جوی گوگل به وجود آورده است.
برای این که ملا متوجه هدف الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل شوید ، باید با ویژگی های اصلی گوگل آشنا شوید.
یکسال قبل از معرفی Google Hummingbird گوگل نمودار اطلاعات را نمایان کرد. البته در آن زمان ایرادات زیادی داشت.
این نمودار پاسخ دقیق به سوالات متداول کاربران است که از برخی طراحی سایت ها جمع آوری شده اند.
با جست و جوی عبارات "chocolate chip cookies " به این صفحه بر می خورید.
گوگل با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل توانست این ویژگی را بهبود ببخشد.
یکی از این اهداف ، آرزوش دیرینه بشر برای جست و جوی صوتی است که هوز هم با مشکلات فراوانی رو به رو است.
گوگل قبل از این الگوریتم ، توانایی جست و جوی صوتی عبارات ساده را داشت ولی هوش بالای این الگوریتم می تواند بهتر زبان عامیانه مردم را در طراحی سایت ارزان متوجه شود و در نتیجه موجب پیشرفت خواهد شد.
این الگوریتم برخلاف پاندا و پنگوئن ، طراحی وب سایت ها را توبیخ نخواهد کرد. در صورتی که احساس می کنید ترافیک وب سایت شما کم شده است نگاهی به مقالات مربوط به دو الگوریتم دیگر بپردازید.
هدف Google Hummingbird ، تلاش برای فهم هدف کاربران از جست وجوی عبارات است.
این الگوریتم تمامی عبارات جست وجو شده را به طور دقیق بررسی و کندوکاو می کند وصرفا به دنبال نمایش نتایج نیست.
با توجه بهتر به متن نوشته ها علاوه بر سئوی آنها ، شما می توانید پیشرفت کنید.
الگوریتم پنگوئن گوگل , گوگل پنگوئن , الگوریتم سئو سایت , الگوریتم سئو گوگل , Google Penguin
امروز در طراحی سایت پرنا در خصوص الگوریتم پنگوئن صحبت می کنیم. این الگوریتم در کنار پاندا و مرغ مگس خوار اصلی ترین ابزار گوگل برای رتبه بندی سایت ها هستند.
گوگل پنگوئن در سال 2012 معرفی شد.
پس از عملکرد خوب الگوریتم پاندا ( الگوریتم گوگل پاندا چیست ) گوگل تلاش جدیدی را برای رتبه بندی بر اساس کیفیت وب سایت ها شروع کرد.
گوگل پنگوئن بین سال های 2012 تا 2015 بر حدود 3.1 درصد وب سایت های انگلیسی زبان تاثیر مثبت گذاشت.
ساخت ، خرید و کاشت ! لینک های بی کیفیت از طرحی وب سایت های ضعیف که رتبه کمی دارند و یا مطالب نا مرتبط با کسب وکار اینترنتی شما دارند ، ساخت محبوبیت و روابط ساختگی برای گول زدن گوگل دو نکته بسیار مهم برای الگوریتم سئو سایت پنگوئن می باشد.
برای مثال یک شرکت بیمه در علی آباد کتول ! میتواند با ساخت و خرید لینک های بسیار زیاد بی کیفیت (شما خیلی راحت می توانید با جست و جو در گوگل تعرفه های این نوع سئو را ببینید ، اما عواقب پای خودتان ! ) خود را به عنوان بهترین شرکت بیمه در علی آباد کتول معرفی کند. اما با این کار ، تنها اعتبار و ارزش خود را در نزد گوگل از دست خواهد داد.
مفهوم این نکته این است که شما کلمات کلیدی را به صورت نا معقول و کاملا نا مرتبط در نوشته های خود به کار ببرید. اجازه بدهید با یک مثال این موضوع را روشن کنیم.
" کاشت مو درتهران ، کلینیک حرفه ای کاشت مو پشمک حاج عبدالله که مدت هاست در زمنیه کاشت مو فعالیت دارد و عمل های موفقیت آمیز زیادی در زمینه کاشت مو در تهران وهمچنین کاشت مو در شهرستان و ... "
متوجه شدید ! این کار را نکنید :|
برای این موضوع باید توافت توبیخ توسط گوگل پنگوئن ویا توبیخ به خاطر لینک های نامعمول را متوجه شویم.
در صورت توبیخ گوگل پنگوئن ، چندین وب سایت ، در یک زمان رتبه خود را از دست می دهند ، ولی توبیخ به خاطر لینک ها صرفا یقه یک طراحی سایت را می گیرد.
توبیخ به خاطر لینک های نا معمول و اسپم ممکن است به خاطر ریپوت کاربران و بازدید کنندگان به گوگل و یا نظارت روزانه گوگل صورت بگیرد.
متاسفانه ، توبیخ توسط Google Penguin همانند گوگل پاندا 100 درصد مشخص نیست.
اگر شما به مشکل افت یک دفعه بازدید کنندگان برخورد کردید و کار ساخت لینک های اسپم را انجام داده اید به احتمال زیاد توسط این الگوریتم توبیخ شده اید.
کار ساخت لینک ، و استفاده از کلمات کلیدی را با دقت انجام دهید. ممکن است با سئوی کلاه سیاه به موفقیت در زمان کوتاهی برسید ولی مطمئنا توبیخ خواهید شد.
اگر شما توسط خود گوگل به خاطر لینک های اسپم توبیخ شده اید ، می توانید با اصلاح لینک ها و درخواست از گوگل بازگردید ولی الگوریتم پنگوئن بخشنده نیست و همچین امکانی ندارد.
هر چند با اصلاح لینک ها ، برای زمانی که گوگل پنگوئن دو مرتبه شما را بررسی می کند ، امکان بخشش وجود دارد.
با کار های زیر می توانید بخشیده شوید :
Google Penguin برای برطرف کردن یکی از اصلی ترین ضعف های گوگل به میدان آمد.
زیرا الگوریتم های قبلی گوگل توسط طراحی سایت ارزان های بی کیفیت بسیاری گول خورده بود.
برای محافظت ار سایت در قبال این الگوریتم ، محتوای درست با جایگذاری درست کلمات کلیدی منتشر کنید.به زور کلمات کلیدی را نچپانید !
علاوه بر آن صرفا لینک های با کیفیت در وب سایت های مرتبط خریدای کنید یا بسازید.
موفق باشید.
گوگل با سه الگوریتم اصلی رتبه بندی سایت ها را انجام می دهد. این 3 الگوریتم ، گوگل پاندا ، گوگل پنگوئن و در انتها مرغ مگس خوار گوگل هستند.
تیم تحریریه طراحی سایت پرنا در این مقاله در خصوص الگوریتم پاندای گوگل مطالبی را برای شما عزیزان بیان می کند.
الگوریتم google panda در سال 2011 معرفی شد. هدف آن بهبود رتبه وب سایت های با کیفیت ( از لحاظ محتوا ) و هم چنین کاهش رتبه وب سایت های بی کیفیت در نتایج جست وجوی ارگانیک بود.
اسم این الگوریتم ابتدا - FARMER - بود. طبق ادعای گوگل این الگوریتم توانست طی چند ما ، نتایج جست و جو در زبان انگلیسی را 12 درصد بهبود ببخشد.
این الگوریتم با بررسی نکات زیر ، طراخی وب سایت های مشکل ساز و ضعیف را شناسایی و از نتایج جست و جوی گوگل حذف می کند.
یکی از نشانه های احتمالی این موضوع ، کاهش چشم گیر بازدید کننده های سایت است. در روزی که این اتفاق افتاده احتمالا الگوریتم گوگل پاندا اپدیت شده است.
باید بدانید عوامل بسیاری در کاهش بازدید کننده سایت شما موثر است . مانند رشد رقیب شما که باعث دزدیده شدن بازدیدکننده ها می شود.
مشکلات در سایت ، هک شدن سایت و حتی احتمال اینکه یک الگوریتم دیگر گوگل ، فرضا پنگوئن شما را زده باشد .
در سئو ، بازگشت از توبیخ google panda یکی از سخت ترین کار ها محسوب می شود. از آنجایی کلیه تمرکز گوگل پاندا روی محتوا قرار دارد ، شما باید کیفیت محتوا را بهبود ببخشید.
به طور کلی ، طراحی سایت های حرفه ای که محتوای مکرر و با کیفیت تولید می کنند ترسی از این آپدیت ندارند. اما اگر علی رغم تولید محتوای مناسب ، اشتباهات بالا را تکرار کنید احتمال توبیخ توسط الگوریتم پاندای گوگل بسیار بالاست. با تولید محتوای خوب می توانید از این الگوریتم برای پیشرفت کسب وکار اینترنتی و برند خود استفاده ببرید !