طراحی سایت

آخرین وبلاگها و مقالات در خصوص طراحی سایت و دنیای تکنولئوژی

طراحی سایت

آخرین وبلاگها و مقالات در خصوص طراحی سایت و دنیای تکنولئوژی

12 نکته در طراحی سایت برای رسیدن به موفقیت

12 نکته در طراحی سایت 

امروز در طراحی سایت پرنا در خصوص نکات مهم برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی شما می پردازیم.

سپردن کار طراحی سایت به یک شرکت معتبر و قابل اعتماد ، موفقیت شما را تضمین نمی کند. المان دیگر برای موفقیت به روز نگه داشتن وب سایت با اخرین تکنولوژی و مسائل روز است.

حتی اگر شما بسیار خلاق و نوآور هستید و دوست ندارید دیگران را دنبال کنید ، رعایت نکات روز به شما توانایی بیشتری برای موفقیت خواهد داد.

در این مقاله ما 12 نکته مهم و اساسی را برای موفقیت شما جمع آوری کرده ایم ، اینکه به انها عمل کنید یا خیر ، به اختیار خودتان است !

12 نکته در طراحی سایت برای رسیدن به موفقیت :

 

در طراحی سایت ، موفقیت به اسانی به دست نمی آید ، برای موفقیت و تازه و به روز بودن باید همیشه به دنبال آخرین اخبار و قابلیت های جدید باشید.

و حال می رسیم به نکات موفقیت ، با ما همراه باشید.

 

استفاده از راهنمای سبک (Style Guides) در طراحی سایت :

 

 

راهنمای سبک هم اکنون یکی از ابزار قدرتمند در طراحی سایت به شمار می رود. راهنمای سبک ، به طور خلاصه به معنی راه روش جدید نمایش متون ، عکس ها و ... است. این راهنما ها می تواند در کتاب ها ، مجلات و سایت ها جمع اوری شده باشد.

طراحان وب سایت معمولا ، راهنما سبک خود را ایجاد می کنند ، این راهنما از سایر راهنما های موجود الهام گرفته شده و  حدودی هم سلیقه خودشان است. نکته مهم به روز کردن مداوم این سبک ها و بهبود آنها است.

 

حذف سایدبار ها :

 

12 نکته در طراحی سایت , موفقیت در کسب و کار اینترنتی , موفقیت در طراحی سایت , طراحی سایت موفق , طراحی سایت به روز

 

سایدبار ها باعث درهم و برهمی طراحی سایت ارزان می شود. در گذشته آنها برای بهبود کارایی سایت ها با نمایش ، لینک ها ، دسته بندی ها ، پست های اخیر و ... به کار می رفتند.

به مروز زمان سایدبار ها دستخوش تغییراتی شدند و فرم ها و امکانات دیگری در آنها قرار گرفتند. هرچند از لحاظ تئوری سایدبار ها امکانات زیادی دارند ، ولی کاربران به ندرت از انها استفاده می کنند.

در حال حاضر سایدبار ها صرفا فضا را اشغال می کنند ، با حذف آنها فضای بیشتری برای ارائه کامل ایده ها و خدماتتان دارید.

 

طرح اولیه سایت را با قلم و مداد طراحی کنید :

 

 

اغلب ، کار طراحی سایت در ادیتور ها و نرم افزار های معروف مانند فوتوشاپ انجام می گیرد. خارج از چارچوب عمل کنید. به جای اینکه ایدتور را باز کنید ، چرا با فکر و ایده قبلی شروع به این کار نکنیم ؟

یک مداد و کاغذ بردارید و طرح دلخواهتان را روی ان بکشید ، از گرافیست ها هم کمک بگیرید. پس از آن با مشورت با برنامه نویسان طرح خود را بهبود بخشید و تغییر دهید.

 

فونت ها را کمی بزرگتر کنید.

 

12 نکته در طراحی سایت , موفقیت در کسب و کار اینترنتی , موفقیت در طراحی سایت , طراحی سایت موفق , طراحی سایت به روز

 

فونت های بزرگ ، ایده چندان جدید در طراحی سایت حرفه ای نیست. اما همچنان ایده محبوبی است. توانایی فونت بزرگ  جلب  توجه بازدیدکنندگان است.

استفاده از فونت های بزرگ می تواند نکات مهم کسب و کار شما را با قدرت بیشتری به مردم انتقال دهد.

یک فونت مناسب انتخاب کنید و در استفاده از این تکنیک زیاده روی نکنید !

 

ادامه دارد.

طراحی سایت پرنا

بیشتر بخوانید

 

 

10 اشتباه کشنده در طراحی سایت

اشتباهات طراحی سایت

امروز در طراحی سایت پرنا ، در خصوص نکات کوچک موفقیت سایت شما صحبت می کنیم. این مقاله در خصوص 10 اشتباهی است که شما هیچوقت نباید در زمان طراحی سایت انجام دهید.  این نکات را رعایت کنید تا از رقبا پیشی گیرید.

 

1- غیر فعال کردن دکمه back در مرورگر :

 

سال ها پیش ، برنامه نویسان شیطانی :) راهی برای غیر فعال کردن دکمه back مرورگر پیدا کردند. شما مطمئنا با طراحی وب سایت هایی مواجه شده اید که هنگامی که قصد داشتید با زدن این دکمه ، به گوگل بازگردید به یک صفحه نا خواسته ریدایرکت شده اید یا با پیغام هایی از قبلی " آیا مطمئن اید که می خواهید خارج شوید " و... رو به رو شده اید . یا یک پاپ آپ بزرگ جلوی چشم شما باز می شود و ...

توصیه ما ، هیچ وقت این کار را انجام ندهید چون بازدیدکنندگان به شدت از آن متنفرند و احتما هیچ وقت به سایت شما باز نخواهند گشت.

 

2- پخش کردن اطلاعات مهم در چند صفحه :

 

زمانی ، هر کدام از اطلاعات ، درباره ما ، خدمات ما ، اطلاعات تماس و ... همگی در صفحات متفاوتی قرار داشتند. این کار در آن زمان جذاب بود.

در حال حاضر این کار به شدت خسته کننده و بی خود است ! پس اطلاعات اساسی و مهم را در یک صفحه جمع آوری کنید.

 

3- شماره تلفن و آدرس را در دید نگذاشتند :

 

اگر شما چیزی را به فروش برسانید ، باید اطلاعات تماس را همیشه در دسترس مشتری قرار دهید. این اطلاعات باید در تمامی صفحات شما دیده شوند. برای مثال می توانید از منو های چسبیده استفاده کنید یا هرچیزی که دوست دارید .

 

4-لینک های خراب :

 

لینک ها خراب ، لینک هایی که با کلیک روی آنها اتفاقه خاصی نمی افتاد ، لینک هایی که به صفحه 404 ریدایرکت می شوند ، نوعی از شکجنه های اینترنتی هستند. وب سایت را به صورت هفتگی چک کنید. ببینید لینک ها به جایی که قرار است وصل هستند. در صورت بروز این مشکلات بی درنگ آنها را رفع کنید.

 

5- سرعت کم سایت :

 

سرعت کم طراحی سایت ارزان ، یعنی از سایت من بازدید نکنید ! بار ها این موضوع را در مقالات مختلف شرح داده ایم.اگر وب سایت بالای 5 ثانیه لود شود بیش از 90 درصد بازدیدکنندگان آن را ترک می کنند. در صورت سرعت کم ، بالافاصله این مشکل را رفع کنید.

میتوانید این دو مقاله را بخوانید

۷ راه افزایش سرعت وب سایت ( قسمت اول)

۷ راه افزایش سرعت وب سایت ( قسمت دوم)

 

6- اطلاعات فسیل شده :

 

این موضوع واقعا عجیب است ، ولی بسیاری از وب سایت ها از محتوای قدیمی و مرده استفاده می کنند. مطمئن شوید و محتوای به روز استفاده می کنید. وب سایت را هر روز آپدیت کنید تا به نتایج بهتری برسید. علاوه بر ان حتما از محتوای تصدیق شده استفاده کنید.

 

7- منو (navigation ) ضعیف :

 

اینترنت به دنبال سرعت است . این موضوع آزاردنده است که قادر نباشید به آسانی به اطلاعاتی که لازم است دسترسی پیدا کنید. اگر این موضوع در طراحی سایت شما صدق کند ، بازدیدکنندگان به آسانی به سمت رقبا خواهند رفت. تصور کنید برای این که مشتری به اطلاعات مورد نظر دسترسی پیدا کند ، باید از چندی صفحه بگذرد و لینک های متفاوتی را بفشارد ! تا به هدف برسد. مطمئنا این کار لذت بخش نیست. صفحات و اطلاعات مهم را همیشه در منو قرار دهید

 

8-رنگ ها و فونت های متفاوت بسیار :

 

صفحه را بی خود و بی جهت شلوغ نکنید. استفاده از رنگ ها و فونت های متفاوت در صفحه صرفا باعث سردرگمی بازدیدکننده می شود. هدف شما را طراحی سایت ارزان  نشان دادن ثبات و برند شماست ، نه این که شما هنرمند هستید !

 

9- صفحات یتیم ! :

 

مطمئن شوید که تمامی صفحات شما ، به نوعی با هم لینک شده اند. گاهی اوقات کاربران به صفحاتی می روند که از بقیه سایت ایزوله هستند ! و امکان دسترسی به ان ها به آسانی ممکن نیست. علاوه بر آن حتما لینک صفحه اصلی و همینطور back ا تمامی صفحات به کار ببرید.

 

10- لینک نکردن سایت به صفحات اجتماعی :

 

تقریبا تمامی کسب و کار های اینترنتی صفحات اجتماعی خود را دارند . این صفحات شامل تلگرام ، اینستاگرام ، لینکدین و ... هستند. لینک دسترسی به صفحات اجتماعی را حتما در سایت خود قرار دهید.

 

طراحی سایت پرنا


 

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل (Google Hummingbird ) چیست ؟

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست ؟

 

در دو مقاله قبلی ، ما در خصوص دو الگوریتم مهم گوگل برای رتبه بندی سایت ها توضیحاتی ارائه دادیم.

تیم تحریریه طراحی سایت پرنا در این مقاله در خصوص سومین الگوریتم مهم ، الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل  (Google Hummingbird ) صحیت خواهیم کرد.

برخلاف دو الگوریتم پنگوئن گوگل و پاندای گوگل که در واقع افزونه هایی بر الگوریتم های سابق بودند ، مرغ مگس خوار به عنوان یک الگوریتم جدید کاملا از صفر ساخته شد.

هدف اصلی این الگوریتم ، بهبود تطابق عبارات جست و جو شده توسط مردم و وبگرادن با محتوا ی سایت ها است.

 

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل در 26 سپتامبر سال 2013 معرفی شد. اما تقریبا حدود یک ماه قبل از این  تاریخ شروع به کار کرده بود.

بر خلاف دو الگوریتم دیگر گوگل ، مرغ مگس خوار تغییر بزرگی در رتبه بندی سایت ها ایجاد نکرد. اما تقریبا تمامی سئو کاران معتقدند که این الگوریتم هم تاثیر مثبتی در نتایج جست و جوی گوگل به وجود آورده است.

 

جست و جوی معنایی و نمودار اطلاعات :

 

برای این که ملا متوجه هدف الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل شوید ، باید با ویژگی های اصلی گوگل آشنا شوید.

یکسال قبل از معرفی Google Hummingbird گوگل نمودار اطلاعات را نمایان کرد. البته در آن زمان ایرادات زیادی داشت.

این نمودار پاسخ دقیق به سوالات متداول کاربران است که از برخی طراحی سایت ها جمع آوری شده اند.

با جست و جوی عبارات "chocolate chip cookies " به این صفحه بر می خورید.

 

گوگل با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل توانست این ویژگی را بهبود ببخشد.

 

مرغ مگس خوار و جست وجوی صوتی :

 

یکی از این اهداف ، آرزوش دیرینه بشر برای جست و جوی صوتی است که هوز هم با مشکلات فراوانی رو به رو است.

گوگل قبل از این الگوریتم ، توانایی جست و جوی صوتی عبارات ساده را داشت ولی هوش بالای این الگوریتم می تواند بهتر زبان عامیانه مردم را در طراحی سایت ارزان متوجه شود و در نتیجه موجب پیشرفت خواهد شد.

 

چگونه موتجه شویم که توسط الگوریتم مرغ مگس خوار توبیخ شده ایم ؟

 

این الگوریتم برخلاف پاندا و پنگوئن ، طراحی وب سایت ها را توبیخ نخواهد کرد. در صورتی که احساس می کنید ترافیک وب سایت شما کم شده است نگاهی به مقالات مربوط به دو الگوریتم دیگر بپردازید.

 

 الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل و فرصت مناسب برای رشد شما !

 

هدف Google Hummingbird ، تلاش برای فهم هدف کاربران از جست وجوی عبارات است.

این الگوریتم تمامی عبارات جست وجو شده را به طور دقیق بررسی و کندوکاو می کند وصرفا به دنبال نمایش نتایج نیست.

با توجه بهتر به متن نوشته ها علاوه بر سئوی آنها ، شما می توانید پیشرفت کنید.

طراحی سایت پرنا

بیشتر بخوانید

الگوریتم پنگوئن گوگل (گوگل پنگوئن ) چیست ؟

الگوریتم پنگوئن گوگل , گوگل پنگوئن , الگوریتم سئو سایت , الگوریتم سئو گوگل , Google Penguin

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست ؟

امروز در طراحی سایت پرنا در خصوص الگوریتم پنگوئن صحبت می کنیم. این الگوریتم در کنار پاندا و مرغ مگس خوار اصلی ترین ابزار گوگل برای رتبه بندی سایت ها هستند.

گوگل پنگوئن در سال 2012 معرفی شد.

پس از عملکرد خوب الگوریتم پاندا ( الگوریتم گوگل پاندا چیست )  گوگل تلاش جدیدی را برای رتبه بندی بر اساس کیفیت وب سایت ها شروع کرد.

گوگل پنگوئن بین سال های 2012 تا 2015 بر حدود 3.1 درصد وب سایت های انگلیسی زبان تاثیر مثبت گذاشت.

 

نکات مهم برای الگوریتم پنگوئن گوگل :

 

طرح و اهمیت لینک ها :

ساخت ، خرید و کاشت ! لینک های بی کیفیت از طرحی وب سایت های ضعیف که رتبه کمی دارند و یا مطالب نا مرتبط با کسب وکار اینترنتی شما دارند  ، ساخت محبوبیت و روابط ساختگی برای گول زدن گوگل  دو نکته بسیار مهم برای الگوریتم سئو سایت پنگوئن می باشد.

برای مثال یک شرکت بیمه در علی آباد کتول ! میتواند با ساخت و خرید لینک های بسیار زیاد بی کیفیت (شما خیلی راحت می توانید با جست و جو در گوگل تعرفه های این نوع سئو را ببینید ، اما عواقب پای خودتان ! ) خود را به عنوان بهترین شرکت بیمه در علی آباد کتول معرفی کند. اما با این کار ، تنها اعتبار و ارزش خود را در نزد گوگل از دست خواهد داد.

 

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی برای گول زدن گوگل :

مفهوم این نکته این است که شما کلمات کلیدی را به صورت نا معقول و کاملا نا مرتبط در نوشته های خود به کار ببرید. اجازه بدهید با یک مثال این موضوع را روشن کنیم.

" کاشت مو درتهران ، کلینیک حرفه ای کاشت مو پشمک حاج عبدالله که مدت هاست در زمنیه کاشت مو فعالیت دارد  و عمل های موفقیت آمیز زیادی در زمینه کاشت مو در تهران وهمچنین کاشت مو در شهرستان و ... "

متوجه شدید ! این کار را نکنید :|

 

چگونه متوجه شویم که توسط الگوریتم پنگوئن گوگل توبیخ شده ایم ؟

 

برای این موضوع باید توافت توبیخ توسط گوگل پنگوئن ویا توبیخ به خاطر لینک های نامعمول را متوجه شویم.

در صورت توبیخ گوگل پنگوئن ، چندین وب سایت ، در یک زمان رتبه خود را از دست می دهند ، ولی توبیخ به خاطر لینک ها صرفا یقه یک طراحی سایت را می گیرد.

توبیخ به خاطر لینک های نا معمول و اسپم ممکن است به خاطر ریپوت کاربران و بازدید کنندگان به گوگل و یا نظارت روزانه گوگل صورت بگیرد.

متاسفانه ، توبیخ توسط Google Penguin همانند گوگل پاندا 100 درصد مشخص نیست.

 

الگوریتم پاندای گوگل , گوگل پاندا , الگوریتم بهینه سازی وب سایت , الگوریتم های سئو , google panda

 

اگر شما به مشکل افت یک دفعه بازدید کنندگان برخورد کردید و کار ساخت لینک های اسپم را انجام داده اید به احتمال زیاد توسط این الگوریتم توبیخ شده اید.

کار ساخت لینک ، و استفاده از کلمات کلیدی را با دقت انجام دهید. ممکن است با سئوی کلاه سیاه به موفقیت در زمان کوتاهی برسید ولی مطمئنا توبیخ خواهید شد.

 

چگونه پس از توبیخ توسط الگوریتم سئو سایت گوگل پنگوئن، دو مرتبه رتبه بگیریم ؟

 

اگر شما توسط خود گوگل به خاطر لینک های اسپم توبیخ شده اید ، می توانید با اصلاح لینک ها و درخواست از گوگل بازگردید ولی الگوریتم پنگوئن بخشنده نیست و همچین امکانی ندارد.

هر چند با اصلاح لینک ها ، برای زمانی که گوگل پنگوئن دو مرتبه شما را بررسی می کند ، امکان بخشش وجود دارد.

با کار های زیر می توانید بخشیده شوید :

 

  • برداشتن کلیه لینک های ناسالم که شما روی آنها کنترل دارید ، مانند لینک هایی که خودتان در طراحی سایت حرفه ای  های مختلف قرار داده اید.
  • کشف لینک های اسپمی که شما نمی توانید پاک کنید.
  • بررسی کامل سایت ، قرار دادن درست کلمات کلیدی و پاک کردن اسپم ها و ...

 

نتیجه :

Google Penguin برای برطرف کردن یکی از اصلی ترین ضعف های گوگل به میدان آمد.

زیرا الگوریتم های قبلی گوگل توسط طراحی سایت ارزان های بی کیفیت بسیاری گول خورده بود.

برای محافظت ار سایت در قبال این الگوریتم ، محتوای درست با جایگذاری درست کلمات کلیدی منتشر کنید.به زور کلمات کلیدی را نچپانید !

علاوه بر آن صرفا لینک های با کیفیت در وب سایت های مرتبط خریدای کنید یا بسازید.

موفق باشید.

طراحی سایت پرنا

بیشتر بخوانید.

 

 

 

الگوریتم پاندای گوگل (گوگل پاندا ) چیست ؟

الگوریتم پاندای گوگل چیست ؟

گوگل با سه الگوریتم اصلی رتبه بندی سایت ها را انجام می دهد. این 3 الگوریتم ، گوگل پاندا ، گوگل پنگوئن و در انتها مرغ مگس خوار گوگل هستند.

تیم تحریریه طراحی سایت پرنا در این مقاله در خصوص الگوریتم پاندای گوگل مطالبی را برای شما عزیزان بیان می کند.

الگوریتم google panda در سال 2011 معرفی شد. هدف آن  بهبود رتبه وب سایت های با کیفیت ( از لحاظ محتوا ) و هم چنین کاهش رتبه وب سایت های بی کیفیت در نتایج جست وجوی ارگانیک بود.

اسم این الگوریتم ابتدا - FARMER - بود. طبق ادعای گوگل این الگوریتم توانست طی چند ما ، نتایج جست و جو در زبان انگلیسی را 12 درصد بهبود ببخشد.

 

نکات مهم برای الگوریتم گوگل پاندا :

 

این الگوریتم با بررسی نکات زیر ، طراخی وب سایت های مشکل ساز و ضعیف را شناسایی و از  نتایج جست و جوی گوگل حذف می کند.

  • محتوای کم - منظور صفحات با محتوای مرتبط بسیار کم و همچنین متن کم می باشد. مثله صفحاتی که یک بیماری را توصیف می کنند و کلا 5 خط محتوا دارند.
  • محتوای کپی شده - این موضوع بسیار رایج است ، خصوصا در کشور ما ، این الگوریتم سعی دارد با طراحی سایت ارزان هایی که محتوای سایرین را می دزدند برخورد کنند. این مشل ممکن است برای خودتان ایجاد شود ! متون (تقریبا یک پاراگراف ) را از یک صفحه سایت به سایر صفحات کپی نکنید ، حتما آن را کمی تغییرا دهید.
  • محتوای بی کیفیت - صفحاتی که بازدید کننده انسانی کمی دارند ، با کاهش رتبه مواجه خواهند شد.
  • اعتبار کم - این مشکل زمانی پیش می آید که شما از منابع نه چندان معتبر تولید محتوا کنید.
  • صفحات تولید شده تولید شده توسط کاربر - مانند بلاگ هایی که کاربران سایت های تولید می کنند (نویسنده ها نه ) ، این نوشته ها معمولا پر از غلط های املایی و مشکلات گرامری است.
  • صفحاتی که تبلیغات زیادی دارند - این نکته شامل وب سایت هایی می شوند که با تبلیغات بسیار زیاد ، دسترسی به محتوا را مشکل می سازند. ( در وب سایت های وطنی این مسئله به وفور دیده می شود )

 

الگوریتم پاندای گوگل , گوگل پاندا , الگوریتم بهینه سازی وب سایت , الگوریتم های سئو , google panda

 

  • محتوای کم و کیفیت که لینک های بسیاری دارند - با یک مثال توضح می دهم ، صفحاتی که لینک های زیادی به بیرون دارند ، باید خودشان رتبه خوبی داشته باشند. ( این موضوع بیشتر به تبلیغات و رپرتاژ آگهی  و .. می شود )
  • وب سایت های بلاک شده توسط کاربران - بله ! وب سایت هایی که توسط کاربران بلاک می شوند رتبه کمی خواهند گرفت.
  • محتوای بی ربط به موضوع جست وجو شده - هر صفحه باید محتوای مرتبط با کلمه کلیدی جست و جو شده ارائه دهد. در غیر این صورت با کاهش رتبه مواجه خواهد شد.

 

از کجا متوجه شویم که الگوریتم پاندای گوگل با طراحی سایت انجام شده ما برخورد کرده است ؟

 

یکی از نشانه های احتمالی این موضوع ، کاهش چشم گیر بازدید کننده های سایت است. در روزی که این اتفاق افتاده احتمالا الگوریتم گوگل پاندا اپدیت شده است.

 

الگوریتم پاندای گوگل , گوگل پاندا , الگوریتم بهینه سازی وب سایت , الگوریتم های سئو , google panda

 

باید بدانید عوامل بسیاری در کاهش بازدید کننده سایت شما موثر است . مانند رشد رقیب شما که باعث دزدیده شدن بازدیدکننده ها می شود.

مشکلات در سایت ، هک شدن سایت و حتی احتمال اینکه یک الگوریتم دیگر گوگل ، فرضا پنگوئن شما را زده باشد .

 

چگونه پس از توبیخ توسط الگوریتم بهینه سازی وب سایت گوگل پاندا ، دو مرتبه رتبه بگیریم ؟

 

در سئو ، بازگشت از توبیخ google panda یکی از سخت ترین کار ها محسوب می شود. از آنجایی کلیه تمرکز گوگل پاندا روی محتوا قرار دارد ، شما باید کیفیت محتوا را بهبود ببخشید.

  • جلوگیری از ارسال پست های اسپم در سایر سایت ها و وبلاگ ها
  • بهبود محتوا در راستای مفید بودن  ، مرتبط بودن و هم چنین با اعتبار بودن
  • کم کردن تعداد تبلیغات و لینک ها ی خارجی
  • چینش و نوشتن محتوا بر اساس کلمات کلیدی استفاده شده
  • حذف محتوای کپی در سایت خودتان
  • بررسی و اصلاح محتوای قرار داده شده توسط کاربران ( غیر از نویسندگان سایت)

 

نتیجه :

به طور کلی ، طراحی سایت های حرفه ای که محتوای مکرر و با کیفیت تولید می کنند ترسی از این آپدیت ندارند. اما اگر علی رغم تولید محتوای مناسب ، اشتباهات بالا را تکرار کنید احتمال توبیخ توسط الگوریتم پاندای گوگل بسیار بالاست. با تولید محتوای خوب می توانید از این الگوریتم برای پیشرفت کسب وکار اینترنتی و برند خود استفاده ببرید !

طراحی سایت پرنا

بیشتر بخوانید