اینکه بگویید من یک طراحی سایت بهتر می خواهم ، دقیقا به این مفهوم است که یک کسب و کار بهتر می خواهید. قصد دارید بهره وری را افزایش دهید ؟ به دنبال سود بیشتر هستید ؟ شاید هم می خواهید رضایت مشتری ها را بالا ببرید. این سوالات می تواند مفاهیم متفاوتی برای مردم داشته باشد. نکته این جاست، تنها داشتن این ایده که یک سایت بهتر می خواهید نمی تواند کمک شایانی به شما بکند ! البته بیشتر مردم پس از صرف هزینه متوجه این مهم خواهد شد.
برای تعیین هدف سایت شما باید از قانون S.M.A.R.T استفاده کنید . این قانون مخفف کلمات
حال که متوجه منظور ما از اهداف هوشمندانه شدید ، نگاهی به رایج ترین اهداف سایت برای دپارتمان های مختلف می اندازیم.
بخش بازاریابی اصولا قصد دارد تا چشم انداز های جدید را جذب و درگیر کند ، استراتژی سایت را تعیین کند ، برند کمپانی را بهبود بخشد و آگاهی عمومی را از طراحی سایت شما بالا ببرد . برخی از مثال های اهداف بازاریابی وب سایت :
این هدف یکی از مهم ترین و قابل بحث ترین ها برای شرکت هایی است که تمام تلاششان روی کشف بازار جدید و دست نخورده مشتریان بالقوه است. تلاش این هدف بهبود فروش با بهبود بازارایابی روی این قسما های کشف نشده بازار است. برای اندازه گیری بهتر توصیه میکنیم فروشی که از این طریق به دست می آورید را با درصد اندازه گیری کنید.
این هدف به این موضوع اشاره داره که طراحی سایت ارزان شما تا چه حد در بین مردم شناخته شده است و آیا محصولات و خدمات جدید شما به خوبی به کاربرانتان معرفی می شود ؟
تمامی تمرکز و اهداف فروشگاه های آنلاین بر روی بهبود فروش متمرکز می شود که باید هم همینطور باشد. چند مثال از اهداف وب سایت های فروشگاهی
این هدف سایت محبوب ترین در تمامی فروشگاه های آنلاین است که محصولات یا خدماتشان را به فروش برسانند. در این حوزه هم پیشنهاد ما اندازه گیری فروش بر اساس درصد است. برای مثال فروش ماهیانه 20% افزایش یافته است.
نرخ تبدیل توانایی طراحی سایت در تبدیل یک بازدیدکننده به مشتری است. این هدف بیشتر به کار فروشگاه هایی می آید که قصد دارند تمامی بار فروش را بر دوش وب سایت قرار دهند. این هدف می تواند در خصوص آنالیز کیفیت ترافیک بازدید کنندگان نیز به شما کمک کند. قبل از تعیین این هدف شما می بایست نرخ فعلی تبدیل سایت را بدانید.
اگر نقش طراحی سایت حرفه ای شما بهبود رابطه با مشتری و همچنین پشتیبانی در حین فرایند فروش است این هدف می تواند به کار شما بیاید.شاید کمی عجیب باشد که هدف اصلی سایت فروش نیست بلکه بهبود رضایت مندی مشتری است . این موضوع می تواند به بازاریابی آفلاین شما کمک شایانی بکند و مشتریان راضی برای شما بازار های جدید خلق کنند.