طراحی سایت

آخرین وبلاگها و مقالات در خصوص طراحی سایت و دنیای تکنولئوژی

طراحی سایت

آخرین وبلاگها و مقالات در خصوص طراحی سایت و دنیای تکنولئوژی

چند مثال از اهداف و استراتژی های مناسب برای یک سایت

استراتژی های مناسب برای یک سایت

اینکه بگویید من یک طراحی سایت بهتر می خواهم ، دقیقا به این مفهوم است که یک کسب و کار بهتر می خواهید. قصد دارید بهره وری را افزایش دهید ؟ به دنبال سود بیشتر هستید ؟ شاید هم می خواهید رضایت مشتری ها را بالا ببرید. این سوالات می تواند مفاهیم متفاوتی برای مردم داشته باشد. نکته این جاست، تنها داشتن این ایده که یک سایت بهتر می خواهید نمی تواند کمک شایانی به شما بکند ! البته بیشتر مردم پس از صرف هزینه متوجه این مهم خواهد شد.

 

اهداف سایت هوشمندانه هستند ؟

برای تعیین هدف سایت شما باید از قانون S.M.A.R.T استفاده کنید . این قانون مخفف کلمات Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Timely می باشد که به ترتیب به معنای دقیق ، قابل اندازه گیری ، قابل دستیابی ، مرتبط و به موقع است. مدیران خوب همیشه با آمار و ارقام سروکار دارند. اهداف شما باید شفاف و متمرکز بر کسب و کار شما باشد وگرنه شکست خواهند خورد.

 

چند مثال از اهداف هوشمندانه :

حال که متوجه منظور ما از اهداف هوشمندانه شدید ، نگاهی به رایج ترین اهداف سایت برای دپارتمان های مختلف می اندازیم.

  • بازاریابی - افزایش ترافیک ،  تعیین چشم انداز جدید و بهبود رابطه با مشتریان فعلی
  • فروش - بهبود فروش با پشتیبانی از تیم فروش و و بهبود روابط
  • پشتیبانی مشتری - افزایش رضایت مشتری با بهبود خدمات پشتیبانی
  • وبمسترها - راحت تر شدن کار تولید محتوای قوی و تازه

 

اهداف بازاریابی طراحی وب سایت

بخش بازاریابی اصولا قصد دارد تا چشم انداز های جدید را جذب و درگیر کند ،  استراتژی سایت را تعیین کند ، برند کمپانی را بهبود بخشد و آگاهی عمومی را از طراحی سایت شما بالا ببرد . برخی از مثال های  اهداف بازاریابی وب سایت :

 

کشف بازار های دست نخورده :

این هدف  یکی از مهم ترین و قابل بحث ترین ها برای شرکت هایی است که تمام تلاششان روی کشف بازار جدید و دست نخورده مشتریان بالقوه است. تلاش این هدف بهبود فروش  با بهبود بازارایابی روی این قسما های کشف نشده بازار است. برای اندازه گیری بهتر توصیه میکنیم فروشی که از این طریق به دست می آورید را با درصد اندازه گیری کنید.

 

میزان آگاهی مردم از سایت شما :

این هدف به این موضوع اشاره داره که طراحی سایت ارزان  شما تا چه حد در بین مردم شناخته شده است و آیا محصولات و خدمات جدید شما به خوبی به کاربرانتان معرفی می شود ؟

 

اهداف فروشگاه های آنلاین

تمامی تمرکز و اهداف فروشگاه های آنلاین بر روی بهبود فروش متمرکز می شود که باید هم همینطور باشد. چند مثال از اهداف وب سایت های فروشگاهی

 

بهبود فروش !

این هدف سایت محبوب ترین در تمامی فروشگاه های آنلاین است که محصولات یا خدماتشان را به فروش برسانند. در این حوزه هم پیشنهاد ما اندازه گیری فروش بر اساس درصد است. برای مثال فروش ماهیانه 20% افزایش یافته است.

 

بهبود نرخ تبدیل فروش

نرخ تبدیل توانایی طراحی سایت در تبدیل یک بازدیدکننده به مشتری است. این هدف بیشتر به کار فروشگاه هایی می آید که قصد دارند تمامی بار فروش را بر دوش وب سایت قرار دهند. این هدف می تواند در خصوص آنالیز  کیفیت ترافیک بازدید کنندگان  نیز به شما کمک کند. قبل از تعیین این هدف شما می بایست نرخ فعلی تبدیل سایت را بدانید.

 

بهبود پشتیبانی فروش

 

اگر نقش طراحی سایت حرفه ای شما بهبود رابطه با مشتری و همچنین پشتیبانی در حین فرایند فروش است این هدف می تواند به کار شما بیاید.شاید کمی عجیب باشد که هدف اصلی سایت فروش نیست بلکه بهبود رضایت مندی مشتری است . این موضوع می تواند به بازاریابی آفلاین شما کمک شایانی بکند و مشتریان راضی برای شما بازار های جدید خلق کنند.

 

بیشتر بخوانید

طراحی سایت پرنا

10 اشتباه در بازاریابی آنلاین و نحوه مقابله با آن ها

10 اشتباه در بازاریابی آنلاین

 

کسانی که اطلاعات کاملی در خصوص بازاریابی آنلاین دارند می توانند یک کتاب کامل در خصوص اشتباهات رایج در این حوزه بنویسند (راستش 10 کتاب ) در این مقاله تیم تحریریه طراحی سایت پرنا در خصوص رایج ترین اشتباهات تمرکز کرده است. این اشتباهات شامل تمامی مسائل مانند سئو ، شبکه های اجتماعی ، تبلیغات و ... می شود. تمامی تلاش ما در این مقاله این است که شما اشتباهات خود را دریابید و تلاش و زمان خود را روی مسائلی که واقعا تاثیر گذار هستند قرار دهید.

 

1- رعایت نکردن اصول بازاریابی برای وب سایت خودتان

 

نمی توانم به شما بگویم که چند بار با این موضوع رو به رو شده ام. مردم با این ایده ساه لوحانه به شرکت می آیند که یک وب سایت خودش به طرز معجزه آسایی مشتری جذب خواهد کرد و روزانه میلیون ها نفر سایت را بازدید می کنند. امروزه حدود 1 میلیارد وب سایت در دهکده جهانی وجود دارد. همانگونه که شرکت شما بدون بازاریابی به هیچ می رود ، وب سایت هم دچار همین سرنوشت خواهد شد. بدون بازاریابی آنلاین ترافیک ورودی به طراحی سایت شما بسیار محدود و حتی صفر است . بدون ترافیک بازدیدکنندگان انتظار فروش کالا یا خدمات را نداشته باشید.

راه حل : برای بهره وری از سایت خود ، بازاریابی ، تولید محتوا و سئو را جدی بگیرید و مصر باشید !

 

2- انتظارات غیر واقعی داشتن

 

مورد بعدی که خیلی با آن رو به رو می شویم ، انتظارات غیر واقعی مشتریان است. بسیاری از مدیران و سهامداران اهدافی غیر واقعی در زمانی کوتاه مد نظر قرار می دهند. این موضوع از آنجایی نشات گرفته است که مردم گمان می کنند ایده های آنلاین خیلی زود به ثمر می نشینند. برای مثال شخصی اخیرا به شرکت ما آمد و از اهدافش برای داشتن 500 هزار بازدید کننده مجزا برای یک سال سخن می گفت. جالب این جاست که پس از کمی صحبت ما متوجه شدیم که منظور او 500 هزار مشتری است که خرید از طراحی سایت وی انجام داده اند. نه بازدید کننده !! بیشتر مردم ، حتی کسانی که اطلاعی در حوزه بازاریابی آنلاین ندارند می دانند که این هدف نا ممکن است.

 

راه حل : اهداف منطقی ، با توجه به موقعیت فعلی سایت خود تعیین کنید.

 

3- گول تبلیغات عجیب غریب را خوردن !

 

بله ! همه ی شما با این جملات که در یک ماه به رتبه یک گوگل می رسید و ... آشنایی دارید . همگی آن ها جذاب هستند. یک میانبر سریع ! در این تبلیغات آمده که سیل ترافیک بازدیدکنندگان به سایت شما سرازیر می شوند. به طور کلی شرکت های زیادی هستند که با استفاده از تکنینک های سئو کلاه سیاه سعی در گول زدن شما دارند. بگذارید حقیقتی را به شما بگوییم ، این تکنیک ها با گول زدن موتور های جست و جو در کوتاه مدت جواب می دهند. درست خوانید ! ولی پس از مدتی که شما تمامی پول را به شرکت سئو داده اید ناگهان گوگل شما را پنالتی خواهد کرد و پس از آن بازگشت به رتبه های خوب تقریبا غیر ممکن است :| زیرا گوگل شما را به عنوان یک سایت متقلب دسته بندی خواهد کرد. می توانید امتحان کنید :)

راه حل : صرفا با استفاده از تکنیک های کلاه سیاه و قانونی رتبه خود را بالا ببرید . کمی بیشتر طول خواهد کشید ولی پس از آن جایگاه مستحکمی دارید.

 

4- بازاریابی آنلاین بی هدف ، برای تمامی مردم

 

بیشتر کمپانی ها به اشتباه ترافیک ورودی طراحی سایت  را مبنای موفقیت قرار می دهند. اگر بازدیدکننده بیشتری داشته باشند خوشحال خواهند بود. مهم تعداد بازدیدکننده ها نیست ، تعداد مشتریانی است که از آن بازدیدکننده ها جدب شما می شوند. شما باید اهداف مشخصی داشته باشید و صرفا برای بازار هدف خود برنامه ریزی و بازاریابی کنید.

 

راه حل : صرفا برای مشتریان بالقوه بازاریابی کنید نه تمامی مردم بازدید کننده مهم نیست مهم مشتری و پولی که وارد حساب شما می شود است !

 

5-شرکا و ابزار مناسب نداشتن

 

بازاریابی آنلاین امروزه بسیار پیچیده و سخت شده است. فاکتور ها ، المان ها و عناصر بسیاری امروزه برای موفقیت لازم هستند. شما باید تمامی عمر خود را صرف مطالعه و تحقیق کنید تا در یک زمینه متخصص شوید. منظور چیست ؟ تنهایی موفق نخواهید شد ! ما هرگز کسی را ملاقات نکرده ایم که در تمامی مسائل بازاریابی آنلاین متخصص باشد و مطمئن هستیم که ملاقات نخواهیم کرد ! چرا هستند کسانی که در چند زمینه اطلاعاتی دارند ولی آنها هم نیاز به کمک دارند. همین موضوع در ابزار های لازم برای موفقیت هم صدق می کند . شما برای پیشرفت نیازمند ابزار مناسب برای بررسی آمار سئو ، بازدید ، فروش و .. هستید.

 

راه حل : افراد مناسب را جذب کنید ، به یاد داشته باشید که با احساس خود جلو نروید ! مهم نیست که از آنها خوشتان می آید یا خیر ، مهم این است که به درد کار شما بخورند.

 

6- دسته کم گرفتن هزینه های بازاریابی آنلاین

 

یک باور رایج غلط در عموم مردم رواج دارد و آن این است که بازاریابی آنلاین رایگان است. حتی اگر شما تمامی تلاش خود را روی انواعی از بازاریابی آنلاین که هزینه مستقیم ندارند معطوف کنید ، مانند سئو باز هم آن را ارزان به دست نخواهید آورد. هزینه برای یک طراحی سایت حرفه ای و نداشتن پول برای بازاریابی آنلاین مانند خرید یک ماشین و پول بنزین نداشتن است. بهتر است قبل از طراحی سایت بودجه یک سال بازاریابی را کنار بگذارید . این بودجه بین 30 تا 50 درصد هزینه طراحی سایت است.

 

راه حل :  به اندازه 20 تا 50 درصد هزینه طراحی سایت را برای بازاریابی کنار بگذارید.

 

7- تنها به تبلیغات پولی امید داشتن

 

نکته مثبت تبلیغات درست پولی این است که معمولا بهره وری دارند. علاوه بر آن ، تبلیغات اینترنتی سریع ترین راه برای رسیده به ترافیک مناسب در طراحی سایت ارزان شما است. ولی خوب این تبلیغات چند نکته منفی هم دارند . اول از همه اینکه به شدت گران هستند ، نتایج آنها معمولا کوتاه مدت است و پس از مدتی از بین می روند. به همین دلیل شما نباید به تبلیغات به عنوان منبع اصلی ترافیک بازدیدکنندگان نگاه کنید. شما بیاد چند استراتژی ترکیب شده داشته باشید . علاوه بر تبلیغات باید بر روی سئو ،  شبکه های اجتماعی و همچنین ایمیل مارکتینگ متمرکز شوید. درست است که این استراتژی ها معمولا زمانبر هستند ولی معمولا نتایج بلند مدتی در پی دارند. با این تفاصیل تبلیغات پول می تواند کمک شایانی به پیشرفت و موفقیت شما بکند. اگر بودجه خوبی دارید می توانید از آن در تبلیغات استفاده کنید.

 

راه حل : چند استراتژی ترکیبی داشته باشید ، صرفا به تبلیغات پولی اتکا نکنید.

 

8- تجزیه و تحلیل نکردن نتایج بازاریابی آنلاین

 

توجه نکردن به آمار و نتایج بازاریابی آنلاین  یکی از گناهان بزرگ بازاریابی است که می توانید انجام دهید! از کجا می فهمید که چیزی نتیجه بخش است اگر بازخورد ها را بررسی نمی کنید. با این حال این اشتباه یکی از رایج ترین هاست. تا زمانی که ترافیک به رشد خود ادامه دهد مدیران شرکت ها  خوش حال هستند . این کار دقیقا مانند قمار است ، زمانی همه چیز را می بازید ولی دلیلش را نمی دانید !

 

راه حل : همیشه نرخ بهره وری بازاریابی آنلاین  را بررسی کنید.

 

9- نداشتن برنامه برای بازاریابی

 

حالا به گناه کبیره حوزه بازاریابی آنلاین  می رسیم ! نداشتن برنامه . برنامه ریزی درست اصلی ترین نکته برای موفقیت طراحی سایت  و شرکت شماست. قبل از اینکه حتی هزار تومان خرج کنید باید یک برنامه مدون و هدفمند داشته باشید. هیچ چیز بدتر از استراتژی " هرچه پیش آید خوش آید " نیست . با این کار شما سرمایه خود را بدون اینکه متوجه شوید واقعا چه چیزی را به دست آوردید خرج می کنید. این کار بودجه و زمان شما را بیهوده خرج خواهد کرد. در مقابل با داشتن یک برنامه می توانید حتی به طور روزانه نتایج را بررسی کنید و پیش روید.

 

راه حل : هر چه قدر هم که زمان لازم است صرف کنید تا یک برنامه دقیق و تدوین شده داشته باشید.

 

10- توجیه و بهانه :|

 

هنوز هم قانع نشدید که به یک برنامه برای بازاریابی آنلاین خود نیاز دارید. اگر نه حتما دلایلی برای شم خود دارید، در این قسمت رایج ترین شک های موجود را معرفی می کنیم :|

 

استراتژی های بازاریابی آنلاین  برای تجارت های بزرگ است ، ما شرکت کوچکی هستیم.

استراتژی های بازاریابی آنلاین برای کسب و کار است نه طراحی سایت ارزان

وقت ندارم که یک استراتژی های بازاریابی آنلاین بنویسم.

من دوست دارم انعطاف پذیر باشم ، یک استراتژی منو محدود می کنه

 

موفق باشید !

طراحی سایت پرنا

تکنولوژی Blockchain - بلاکچین - چیست ؟

بلاکچین همان اینترنت جدید است ؟

 

بلاکچین بدون شک یک اختراع یونیک و بی نظیر است. این تکنولوژی ساخته یک گروه یا شخص ناشناس است که با نام pseudonym شناخته می شود یا می شوند ! اما Blockchain   به مرور زمان تبدیل به چیزی عمیق تر شد. امروز خیلی ها این سوال رو از من می پرسند که بلاک چین چیست ؟ در این مقاله که توسط تیم طراحی سایت پرنا نوشته شده است می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم.

 

با توزیع اطلاعات دیجیتال ( نه کپی شدن ) بلاک چین موفق به ساخت نوعی اینترنت جدید شده است. این تکنولوژی برای اولین بار توسط گروهی که بیت کوین رو ایجاد کرده ساخته شده است. تیم سازنده این تکنولوژی هم اکنون به دنبال راهی برای استفاده از بلاک چین در سایر تکنولوژی های موجود است.

 

به بیت کوین طلای دیجیتال گفته می شود ، چرا ؟ چون تا به امروز ارزش این -ارز - به 9 میلیارد دلار می رسد. علاوه بر آن بلاکچین می تواند در سایر کالای های دیجیتالی به کار برود. مانند اینترنت یا حتی ماشین شما ... شما نیاز ندارید تا با نحوه کار Blockchain   آشنا باشید تا از آن استفاده کنید. هر چند اگر کمی در خصوص این تکنولوژی بدانید متوجه خواهید شد که چرا به آن انقلابی می گویند. امیدواریم از این مقاله لذت ببرید ...

 

یک پایگاه داده توزیع شده

 

در بلاکچین ، به جای اینکه اطلاعات در یک پایگاه داده مانند طراحی سایت حرفه ای و ...  ذخیره شوند ، در هزاران کامپیوتر موجود در جهان ثبت می شود و به طور منظم نیز آپدیت می شود. بنابراین داده های ی که بر روی بلاک چین نگهداری می شوند در تعداد زیادی دیتابیس توزیع و به طور مداوم به روز می شوند. این کار مزایایی را در پی دارد. ابتدا اینکه تمامی اطلاعات در یک مکان ذخیره نمی شوند ، یعنی اطلاعات کاملا عمومی هستند. علاوه بر به متمرکز نبودن داده ، هیچ هکری امکان دسترسی به اطلاعات را نخواهد داشت !

 

طول عمر و نیرومندی بلاکچین

 

فناوری بلاکچین کاملا بر اساس نیرومندی ایجاد شده است. با ذخیره سازی اطلاعات در میلیون کامپیوتر موجود در جهان

1- هیچ شخص ، دولت و کمیته ای توانایی کنترل داده ها و سواستفاده از آن و طراحی سایت آن را نخواهد داشت.

2- هیچ نقطه ضعفی در آن وجود ندارد !

بیتکوین در سال 2008 ایجاد شد . از آن موقع تا به حال بدون مشکل جدی عمل کرده است. یعنی هیچ مشکلی از قبیل هک شدن  و ... برای آن ایجاد نشده است.

 

شفاف و خراب نشدنی !

 

شبکه بلاکچین با رضایت و موافقت عمومی به کار خود ادامه داده است. این سیستم هر 10 دقیقه خودش را چک می کند تا در صورت بروز مشکل آن را اصلاح کند. تکنولوژی Blockchain هر تراکنشی را که در طول این ده دقیقه انجام شده است را  با سیستم خود تطبیق می دهد. هر کدام از این تراکنش ها یک بلاک نامیده می شوند.

1- تمامس اطلاعات کاملا شفاف و به صورت عمومی در کامپیوتر های مختلف ذخیره می شوند.

2-اختلال در عملکرد و تلاش برای هک یا سواستفاده از اطلاعات در این شبکه غیر ممکن است.

طراحی سایت ارزان

ادامه دارد ...

طراحی سایت پرنا