طراحی سایت

آخرین وبلاگها و مقالات در خصوص طراحی سایت و دنیای تکنولئوژی

طراحی سایت

آخرین وبلاگها و مقالات در خصوص طراحی سایت و دنیای تکنولئوژی

آموزش سئو سریع برای تازه کاران ، چگونه سریع رتبه خوبی بگیریم ؟

آموزش سئو سریع برای تازه کاران

امروز در طراحی سایت پرنا باز هم در مورد سئو سریع صحبت می کنیم .  در این مقاله کمی موضوعاتی را که قبلا شرح داده ایم جزئی تر بررسی خواهیم کرد.

سئو سریع برای هر کسب و کاری جذاب است ،ولی شما به عنوان یک استارت آپ یک چالش سخت در پیش دارید.

شما باید سریع اثرگذار باشید ، موانع را از سر راه بردارید و به سوددهی برسید قبل از اینکه بودجه خود را تمام شده ببینید.

به همین دلیل است که خیلی از کسب و کار ها به دنبال میانبری برای این مهم هستند ، دوست دارند تا با پیدا کردن یک میانبر سریع زودتر به موفقعیت برسند.

متاسفانه گوگل کمی روی میانبر ها سخت گیر است :) و کلا دست به تنبیه خوبی دارد.

اگر میخواهید از نحوه تنبیه شدن توسط گوگل بیشتر اطلاعات کسیب کنید این دو مقاله را بخوانید.

الگوریتم پاندای گوگل (گوگل پاندا ) چیست ؟

الگوریتم پنگوئن گوگل (گوگل پنگوئن ) چیست ؟

در این مقاله ما قصد داریم توضیح دهیم که چگونه استارتاپ ها و کسب و کار های کوچک سریعا به موفقعیت برسند

نکات اصلی که در این مقاله بررسی می شوند.

  • تفاوت سئو سریع استارتاپ ها با سئوی معمولی چیست ؟
  • موتور های جست و جو از جان ما چه می خواهند !
  • طراحی یک سایت برای سئو
  • چه عواملی محتوای قوی سئو خواهند ساخت
  • خودکار کدن اتوماسیون سئو سایت شما

 

تفاوت سئو استارتاپ ها با سئو معمولی و طراحی سایت حرفه ای چیست ؟

 

خوب هیچ فرقی با هم ندارند ، :| ، برای گوگل اهمیتی ندارد که شما استارتاپ هستید ، محصول یا خدمت خاص و با ارزشی ارائه می کنید یا کلا کاری نمی کنید .

تنها دغدغه گوگل پیدا کردن دقیق ترین و منطبق ترین محتوا برای عبارات جست و جو شده است.

فرایند سئو سریع برای یک وب سایت بزرگ که با میلیون ها تومان پول طراحی سایت شده با یک سایت زپرتی که با 50 هزار تومن خریداری شده برابر است.

خوب پس تفاوت دقیقا کجاست ؟ تفاوت چندان خوبی نیست ولی خو شما به شدت بوده کمتری برای این کار دارید ، علاوه بر آن کل کسب و کار شما به موضوع سئو شما وابسته است !

برای اینکه یک طراحی سایت ارزان به موفقعیت سریع برسد نیاز به سازش و مصالحه دارد . قضیه اینجاست که گوگل جندان این کار را دوست ندارد. شما باید با سازش پیش بروید و پس از آن که بودجه بهتری داشتید جایگاه خود را مستحکم تر کنید.

 

موتور های جست و جو از جان ما چه می خواهند ؟

 

همانطور که گفته شد ، برای گوگل مهم نیست که شما چه کسب و کاری دارید :|

آنها صرفا به دنبال بهبود نتایج خود هستند وشما نیز باید در این جریان قرار بگیرید .

حال چند ویژگی که موتور های جست و حو از سایت شما می خواهند.

در دسترس بودن - برای این که شما رتبه بگیرید ، موتور های جست و جو باید به شما دسترسی داشته باشند و حتما url خود را در تمامی موتور های جست و جو ثبت کنید.

کیفیت محتوا - مرتبط ، بی همتا و مفید. این ها ویژگی هایی هستند که شما باید در محتوای خود به کار بندید.

UX عالی -  گوگل دوست دارد که وب سایت شما uX خوبی داشته باشد.
درگیر کننده - کیفیت و UX خوب باعث می شود تا بازدیدکنندگان با محتوای شما ارتباط برقرار کنند و با ان درگیر شوند.

بهینه ساری - تمامی بهینه سازی های ممکن برای اینکه محتوای شما برای موتور های جست و جو قابل فهم تر باشد.

با توجه به طولانی بودنت مقاله منتظر ادامه آن در قسمت بعدی باشید.

ادامه دارد ...

طراحی سایت پرنا


10 راه برای آنالیز رقبای سایت شما !

آنالیز رقبای سایت شما

امروز ، طراحی سایت پرنا در خصوص اهمیت آنالیز رقبا مقاله ای را برای شما عزیزان آماده کرده است.

این قسمت از مقاله صرفا مقدمه محتوای اصلی است . اما توصیه میکنیم حتما آنرا بخوانید .

متاسفانه ، شما به هر حوزه کاری که ورود کنید با رقبا بسیاری برخودر خواهید کرد ، برخی از آنها بسیار موفق و قدرتمند هستند.

سوال اینجاست. پس من چگونه با انها رقابت کنم ؟

خوب متاسفانه دوم را اینجا به کار میبرم . متاسفانه جواب این سوال هم آسان نیست ! فاکتور های بسیاری برا موفقیت وجود دارند : خدمات یا محصول عالی ، پخش  یا تحویل سریع و کامل کالا یا خدمات ، بازاریابی عالی و غیره . نیازی به توضیح هم نیست که شخصی که پشت کسب وکار قرار دارد باید پرتلاش ، مصمم باشد. به هدفش ایمان داشته باشد و افزاد درست را در کنار خود جمع کند.

بسیاری از مردم فکر می کنند برای اینکه رقبای طراحی سایت ارزان خود را کنار بزنند باید محصول یا خدمات بهتری نسبت به انها ارائه کنند. اگر چه ایجاد یک برند بهتر ، بیشتر می تواند پاسخ گوی شما باشد. اگر شما با دقت استراتژی برندیگ سایت های رقیب را بررسی کنید  و بدانید چگونه به آنالیز رقبای سایت بپردازید. می توانید با پشتکار ، قدم به قدم انها را کنار بزنید.

اما برخی مسائل در حوزه کسب و کار اینترنتی وجود دارد که اغلب باعث اشتباه شما می شود. همان نکته ای که در بالا عرض کردم که مردم فکر می کنند تنها راه شکست رقبا ارائه محصول بهتر است. وقتی این جمله را می خواند به احتمال زیاد فکر می کنید که درست است اما درست نیست !

Gary Dahl سال 1975 ، ایده سنگ های خانگی به ذهنش رسید . او سنگ هایی را که در ساحل نیومکزیکو پیدا می کرد ، درون جعبه هایی که مخصوص بودند به فروش میرساند . اون بیش از 4 میلیون سنگ را فروخت !

 

بله درست خواندید ! اون 4 میلیون سنگ را ، هرکدام به قیمت 4 دلار به مردم فروخت و ثروتمند شد !

بعد از 6 ماه ، این محصول شکست خورد ولی به هر حال سود زیادی برای اون داشت. نکته این داستان چیست ؟ با برندینگ درست حتی می توانید سنگ هم به مردم بفروشید.

مهم نیست که در چه حوزه ای فعالیت دارید ، چه طراحی سایت چه .. بررسی دقیق رقبا به شما آگاهی زیادی در خصوص استراتژی های انها می دهد. تمامی توجه و مطالعات خود را صرف کمپین های بازاریابی آنها کنید. علاوه برا آن با آنالیز رقبای سایت می توانید با صرف زمان کوتاه تری ، بایدها و نباید های حوزه کاری تان را نیز پیدا کنید.

 

اهمیت بالای آنالیز رقبای سایت در طراحی سایت حرفه ای

 

رقابت در هر حوزه ای هر روز در حال افزایش است . این رقابت به قدری رشد کرده است که کسب و کار را مانند شمشیری دو لبه کرده است. از طرف دیگر این رشد باعث شده تا مشتریان بالقوه شما بسیار بسیار بیشتر شوند.

امروز اهمیت آنالیز رقبای سایت به شدت بالا رفته است. برای مثال بر اساس تحقیقات Alliance ، یک شرکت تولید زهرماری بلاد کفر :) ! متوجه شد که تمامی رقبا نسبت به خریداران خُرد بد رفتار هستند . رقبای این شرکت صرفا به دنبال مشتری های کلان و بزرگ بودند و با کسانی که خرید کوچکی داشتند چندان خوش رفتار نبودند.( این تحقیق را می توانید از اینجا بخوانید ) این شرکت با بررسی رقبا ، به سرعت این ضعف را شناسایی کرد و نقطه قوت خود را بر آن بنا کرد. آنها به سرعت به سهم بزرگری از بازار دست یافتند.

برند های بزرگ ، از همان ابتدا کار آنالیز رقبا را شروع کردند. آنالیز انها بدین گونه بود : توصیف صنعت و کسب و کار رقبا ، توصیف رقبای رقبا ! ، مشتریان آنها و تمایز اصلی آنها با یکدیگر مثل قیمت ، نحوه خدمت رسانی و ...

استفاده از این روش قدیمی می تواند یه شما کمک کند ولی نیازی نیست شما خودتان را محدود کنید . ما در این مقاله قصد داریم ابزار آنلاین مهمی را که با کمک انها شما میتوانید به آسانی رقبا را آنالیز کنید را به شما معرفی کنیم.

با توجه به طولانی شدن مقاله ، ابزار بررسی آنلاین را در مقاله بعدی معرفی می کنیم.

لطفا با ما همراه باشید.

طراحی سایت پرنا

استراتژی های اجباری شبکه های اجتماعی در سال 2018 (قسمت دوم )

استراتژی های اجباری شبکه های اجتماعی (قسمت دوم )

امروز در طراحی سایت پرنا در خصوص قسمت دوم مقاله اهمیت شبکه های اجتماعی و استراتژی های مهم و سرنوشت ساز در سال 2018 صحبت می کنیم.

 

قدم پنجم - یک برنامه زمانی مشخص و قطعی .

 

استراتژی هایی در شبکه های اجتماعی و طراحی سایت  موفق هستند  که دقیق و مداوم باشند . پس از اینکه قدم های بالا را انجام دادید با توجه به ساعات آنلاین بودن فالوور ها محتوا گذاری کنید . برای مثال اگر هدف شما  بانوان خانه دار است ، صبح زود اقدام به پست گذاری نکنید !

پس از اینکه زمان پست گذای مشخص شد ، حتما با نظم عمل کنید ، به هیچ عنوان از پست گذاری غافل نشوید . چون عقبگرد سنگینی برای شما خواهد داشت.

تصمیم بگیرید که چه قشری از اجتماع را هدف قرار می دهید.

یک موضوع و پلتفرم برای محتوای خود انتخاب کنید.

تصمیم بگیرید که چه نوع محتوایی در شبکه های اجتماعی و طراحی سایت حرفه ای خود نشر می دهید  . (عکس ، اینفوگرافیک ، ویدئو و ... )

تخمین بزنید که کاربران شما بیشتر چه زمانی آنلاین هستند.

طبق تحقیقات ما ، امار پیک آنلاین شبکه های موجود در کشور ما بدین صورت است.

  • لینکدین : 3شنبه تا 5 شنبه دور و بر ساعت 17
  • اینستاگرام : دوشنبه تا جمعه ساعت 14 تا 17

 

استراتژی های اجباری شبکه های اجتماعی , استراتژی شبکه های اجتماعی , social media ,  اهمیت شبکه های اجتماعی ,  نقش شبکه های اجتماعی

 

قدم ششم - با ابزار موجو سعی کنید گروه ها و کامیونیتی هایی را شکل دهید.

 

شبکه های مجازی به طور کلی در مورد گروه  و جمع کردن مردم است. شبکه های مجازی می توانند به شما کمک کنند تا پیوند قوی تری با مشتریان خود ایجاد کنید و اعتاد برند خود را بالا ببرید.

به خاطر داشته باشید که وقتی پستی را ارسال کردید باید با کاربران وارد گفت و گو بشوید ، جواب سوالات آنها را بدهید . با اینکار حتی توجه مشتریان بالقوه خود را به طراحی سایت ارزان خود  جذب می کنید و ان ها علاقه مند به خرید از شما خواهند شد.

 

 

استراتژی های اجباری شبکه های اجتماعی , استراتژی شبکه های اجتماعی , social media ,  اهمیت شبکه های اجتماعی ,  نقش شبکه های اجتماعی

 

شما با استفاده از شبکه های اجتماعی میتوانید جواب شکابت های مشتریان را بدهید، به ابراز احساسات آن ها واکنش نشان دهید. با اینکار به آنها نشان میدهد که به آنها اهمیت می دهید .

 

قدم هفتم - بررسی آمار و آنالیز نتایج :

در نهایت ، شما با پشتکار و همت ، تمامی قدم های بالا را انجام دادید ، حال وقت آن رسیده است که استراتژی و اهدافتان را رصد کنید.

در لیست زیر مهم ترین نکات برای بررسی گرد آوری شده اند.

  • کاربران فعال : چند نفر شما را فالو می کنند. تعداد کامنت ها ، لایک ها ، شر شدن ها و ... را بررسی کنید.
  • کمیت کلی : به طور کلی چند فالور دارید ، به صورت ماهیانه تعداد آنها را بررسی کنید.
  • بررسی بهرمندی : چه مقدار مشتری از طریق شبکه های اجتماعی جذب کرده اید ؟  بازدید کنندگان  طراحی سایت شما بهتر شده است ؟ فروش شما به طور کلی چه قدر بهبود یافته ؟ و این قبیل سوالات.

 

استراتژی های اجباری شبکه های اجتماعی , استراتژی شبکه های اجتماعی , social media ,  اهمیت شبکه های اجتماعی ,  نقش شبکه های اجتماعی

 

وقت آن رسیده که ، اجتماعی شوید.

 

طبق آخرین آمار به دست آمده حدود 2میلیارد نفر آنلاین هستند و  این آمار تا اواخر 2018 به 2/5 میلیاد نفر خواهد رسید.

سوال امروز برند ها این است ؟ چگونه از این جمعیت غیرقابل شمارش استفاده کنیم و سود خود را بهبود بخشیم.

شما با استفاده از این مقاله ، میتوانید استراتژی کلی خود را تعیین کنید ، چند بار انرا را مرور کنید و اگر سوالی داشتید میتوانید با ما در ارتباط باشید.

به خاطر داشته باشید ، هدف شما باید اهمیت دادن به مشتری و بهبود رابطه با آنها باشد . با اینکار می توانید به سود کلان تری نیز دست یابید.

موفق باشید.

طراحی سایت پرنا

بیشتر بخوانید

استراتژی های اجباری شبکه های اجتماعی در سال 2018 !

استراتژی های اجباری شبکه های اجتماعی

 

امروز در طراحی سایت پرنا در خصوص اهمیت شبکه های اجتماعی و استراتژی های مهم و سرنوشت ساز در سال 2018 صحبت می کنیم.

در عصر حاضر بیش از 22% مردم جهان پروفایل فیسبوک دارند ، حدود 450 میلیون اکانت لینکدین ساخته شده است ، و حدود  93% کاربران pinterest صرفا برای خرید آنلاین می شوند . البته به شکر خدا دو مورد از این سه تا فیلتر هستند.

اگر با شروع کسب و کارتان سریعا شروع به ساخت اکانت در شبکه های مختلف کرده اید باید بگویم اینکار مثبت نیست و ممکن است اثر منفی نیز بگذارد. اگر قصد بهبود کسب و کار اینترنتی خود را از طریق شبکه های اجتماعی دارید باید با استراتژی پیش بروید هم هم استراتژی های اجباری شبکه های اجتماعی !

می توانید با خواندن مقاله SMO اطلاعات خوبی در این زمینه پیدا کنید.

و حال به قسمت اصلی مقاله استراتژی های اجباری شبکه های اجتماعی می رسیم.

 

قدم اول - اهداف و استراتژی شبکه های اجتماعی را منطبق بر اهداف کسب و کارتان تعیین کنید.

در ابتدا ، اگر میخواهید social media به شما کمک کنند باید مطمئنا شوید که اهداف شما نیاز های شرکتتان را پوشش دهند.اگر قصد دارید این کار را شروع کنید لطفا ابتدا مشخص کنید به تصور خود  چه زمانی در social media موفق به حساب می آیید ؟

برای مثال در پایین چند هدف برای شما مشخص کرده ایم شما می توانید از آن ها استفاده کنید.

 

  • بهبود معروفیت برند : توجه اساسی شما باید بر روی تعداد فالوئر ها ، تعداد share شدن پست ها ، لایک ها ، کامنت ها و ... باشد.
  • معرفی یک محصول یا خدمت جدید : توجه به تعداد بازدید ها ، دانلود های انجام شده ، کامنت های مرتبط با موضوع و ...
  • جذب بازدیدکننده برای طراحی سایت : بررسی بازدیدکنندگانی که از طریق شبکه های اجتماعی وارد طراحی سایت حرفه ای  شما شده اند.

 

 

قدم دوم : انتخاب شبکه اجتماعی درست :

انتخاب شبکه و  استراتژی شبکه های اجتماعی درست یعنی شبکه ای که تمامی اهداف شما را تامین می کند و کاربران آن مشتریان بالقوه شما هستند. حضور در تمامی شبکه ها خصوصا برای کسب و کار های کوچک معمولا تنها باعث تلف کردن وقت و سرمایه و همچنین ضربه به طراحی سایت ارزان شما می شود.

برای انتخاب شبکه درست فاکتور های زیر را در نظر داشته باشید:

به دلیل فیلتر بودن اکثر شبکه ها ( و اخیرا تلگرام ) ما صرفا اینستاگرام و لیندین رو قرار دادیم.

  • لینکدین : لینکدین در حال حاضر پرچمدار تبادل در شبکه های B2B یا کمپانی به کمپانی است. این شبکه تقریبا در تمامی کشور های جهان کاربر دارد و برای برندینگ شما می تواند بسیار مهم باشد. (این شبکه اخیرا برای سئو هم میتواند مفید باشد )
  • اینستاگرام : با 800 میلیون کاربر در جهان ،  بهترین راه برای شناساندن برند و بهبود فروش به قشر جوان ( اکثر کاربران اینستاگرام جوان سال هستند )
  • شما میتوانید پیام رسان سروش ، واتس آپ  و .. را نیز انتخاب کنید که البته چندان توصیه نمی شوند. چون جذب و نگهداری کاربران در آنها بسیار سخت و پرهزینه است.
  • به صورت مکرر بازه سنی  ، جنسیت و جغرافیا  فالوور ها را رصد کند و بازار هدف را به درستی انتخاب کنید.

 

 

 

قدم سوم - نحوه نوشتن محتوا را طراحی و تعیین کنید .

 

حال که کاربران هدف و social media مخصوص خود را پیدا کردید ، زمان طراحی یک راهنما برای محتوا گذاریتان فرا رسیده است. اگر چه نمیتوان یک چارچوب کلی برای تمامی محتوا تعیین کرد ، منظور ما ایجاد روشی برای برقراری رابطه احساسی با فالوور ها است.

چگونه رابطه را بسیازیم ؟ با ایجاد یک قالب نگارش ، انتخاب زبان ( محاوره ، رسمی و ... ) و لحن نوشتنمان هم در شبکه های اجتماعی و هم در طراحی سایت

 

  • صدای خود را پیدا کنید : بله ، محتوای نوشتاری هم دارای صدا هستند ، صدای انتخابی شما باید با کسب و کارتان همخوانی داشته باشد. فکر کنید فالوور ها رو به رویتان هستید ، دوست دارید با زبان شوخی صحبت کنید ؟ زبان رسمی بهتر جواب میدهد ؟ خودتان انتخاب کنید !
  • یک داستان تعریف کنید : شبکه اجتماعی یعنی جنب و جوش با فالوور ، پس مطمئن شوید به نحوی داستان بگویید که با اهداف شرکت همخوانی داشته باشند. منظور از محتوای مرتبط این است که اگر شما یک شرکت مواد غذایی هستید در خصوص معادن محتوا نشر ندهید.
  • رقبا را بشناسید : چگونه باید در شبکه های اجتماعی موفق بود ؟ باید از رقبا بهتر عمل کنید. رفتار بهترین شرکت های هم زمینه را بررسی کنید ، بهترین ها را انتخاب کنید و بهبود بخشید . فقط مراقب باشید به هیچ هنوان تقلید و کپی نکنید ! صرفا الهام بگیرید.

 

قدم چهارم - در خصوص بهترین کلمات کلیدی و محتوا تحقیق کنید.

 

اگر قدم های بالا را انجام دهید ، به احتمال زیاد موفق می شوید . حال باید بفهمید که دقیقا چه محتوایی منتشر کنید. موضوع اصلی در این قدم ، توجه به کیفیت است ، به هیچ عنوان آن را فدای کیفیت نکنید.

چرا از کاربران نمیپرسید ؟ با استفاده از نظر سنجی چه در social media چه در طراحی سایت  سلیقه کاربران را بیابید ، تعداد لایک ها و ... را در پست های مختلف بررسی کنید ، کدام یک بیشتر مورد توجه بوده اند ، آن ها را بهتر تکرار کنید.

امیدوارم از خواندن مقاله استراتژی های اجباری شبکه های اجتماعی لذت برده باشید.

منتظر قسمت دوم باشید.

طراحی سایت پرنا

بیشتر بخوانید

 

10 موتور جست و جو برتر جهان

10 موتور جست و جو برتر جهان کدامند ؟

در کنار گوگل و بینگ موتور های جست و جو یی وجود دارند که چندان شناخته شده نیستند ولی روزانه میلیون ها برا استفاده می شوند.

برای خیلی از مردم عجیب و غیر عادی است ، زمانی که گفته می شود موتور های جست و جو دیگیری غیر از گوگل نیز وجود دارند ، حتی برخی از آنها در صدد آن هستند که جایگاه گوگل را تصاحب کنند ولی هیچ کدام هنوز حتی جرات حضور در جنگ مقابل گوگل را ندارند.

به هر حال ، تیم طراحی سایت پرنا در این مقاله به معرفی موتور های جست و جو قدرتمندی می پردازد که در دسترس شما عزیزان هستند.

با ما همراه باشید ...

 

لیست 10 موتور جست و جوی قدرتمند ( آپدیت 2018 ) :

 

1- گوگل (google )  :

 

واقعا نیازی به توضیح بیشتر نیست ، گوگل به تنهایی بار 66% جست و جوی کل جهان را بر دوش می کشد ! طبق آخرین آمار یان آمار حتی مخوف تر هم شده است ، در آخرین آپدیت گوگل به تنهایی 74/52 % جست و جوی مردم را پوشش می دهد.

در وب گردی تلفن های همراه و تبلت ها ، باز هم آمار ترسناکتر است ، گوگل با داشتن سهم 93% به تنهایی یکه تازی می کند.

 

2- بینگ ( Bing ) :

 

بینگ حاصل تلاش مایکروسافت برای چالش گوگل است ،  علی رغم تمامی تلاش های حاصل شده هنوز هم مردم متقاعد نشده اند که نتایج جست و جوی بینگ از گوگل بهتر است.

 

3- یاهو ( Yahoo ) :

 

یاهو از سال 2011 توسط بینگ پشتیبانی می شود . یاهو هنوز هم سرویس دهنده اصلی ایمیل در دهکده جهانی محسوب می شود . طبق آمار یاهوو به احتمال زیاد جایگاه بینگ را در رده دوم خواهد گرفت.

 

4- ask.com :

 

این موتور جست وجو به طور کلی حدود 0.05 % جست و جو ها را در اختیار دارد.

فرمت این موتور همانطور که از اسمش پیداست بر پایه پرس و پاسخ است ، شخصی سوالی میپرسد که توسط سایر کاربران یا طراحی سایت ها جواب داده شده اند.

 

5- AOL .com :

 

این موتور قدیمی هنوز هم در بین بهترین ها قرار دارد. سهم بازارا این موتور تقریبا 0.04 % است.

 

6- بایدو (Baido ) :

 

بایدو سال 2000 معرفی شد ف این موتور محبوب ترین موتور جست و جو در چین محسوب می شود. این موتور روزانه به بیش از میلیون ها جست و جو پاسخ می دهد. طبق الکسا این طراحی وب سایت هم اکنون رتبه 4 جهان را اختیار دارد.

 

7 - Wolframalpha :

 

حساب ای موتور با بقیه جداست ! این موتور هوشمند با گرد آوری حقایق علمی و محاسبات علمی به شما کمک می کند. این موتور همه نوع محاسبه را انجام می دهد ، برای مثال با جست و جوی وام 2000 دلار ، نرخ سود ، قسط ها و ... همه را محاسبه می کند.

البته این موتور در کشور ما جوابگو نیست.

 

8- DuckDuckGo :

 

این موتور چند نکته مثبت نسبت به سایرین دارد. ظاهر ساده و جذاب ، ذخیره نکردن اطلاعات کاربر !  ،  تعداد بسیار کمتر تبلیغات نسبت به سایر موتور ها ،

با سرمایه گذاری مناسب این موتور می تواند سهم زیادی از بازار را در دست بگیرد.

 

9- Internet Archive :

 

این سایت موتور جست و جو در بین آرشیو سایت ها است ، با این طراحی سایت ارزان شما می توانید بفهمید یک سایت در سال 1996 به چه شکل بوده است !

با استفاده از این ابزار قدرتمند می توانید رشد بسیاری از غول های اینترنتی را به طور سالانه بررسی کنید.

 

10-Yandex.ru :

 

این موتور جست و جوی روسی بر اساس الکسا در بین 30 سایت برتر جهان قرار دارد. این موتور بر اساس machine learning ساخته شده که طبق ادعا سازنده هر روز بهتر می شود.

 

سخن پایانی :

بهترین موتور جست وجو چیست ؟ حتما گوگل ! ، گوگل محبوب ترین و بهترین است . همیشه محبوب ترین ها بهترینند ؟ پیشنهاد ما بررسی سایر گزینه های لیست است ، شاید با یک موتور جست وجو دیگر ارتباط گرفتید !

بیشتر بخوانید

طراحی سایت پرنا