امروز در طراحی سایت پرنا در خصوص اهمیت شبکه های اجتماعی و استراتژی های مهم و سرنوشت ساز در سال 2018 صحبت می کنیم.
در عصر حاضر بیش از 22% مردم جهان پروفایل فیسبوک دارند ، حدود 450 میلیون اکانت لینکدین ساخته شده است ، و حدود 93% کاربران pinterest صرفا برای خرید آنلاین می شوند . البته به شکر خدا دو مورد از این سه تا فیلتر هستند.
اگر با شروع کسب و کارتان سریعا شروع به ساخت اکانت در شبکه های مختلف کرده اید باید بگویم اینکار مثبت نیست و ممکن است اثر منفی نیز بگذارد. اگر قصد بهبود کسب و کار اینترنتی خود را از طریق شبکه های اجتماعی دارید باید با استراتژی پیش بروید هم هم استراتژی های اجباری شبکه های اجتماعی !
می توانید با خواندن مقاله SMO اطلاعات خوبی در این زمینه پیدا کنید.
و حال به قسمت اصلی مقاله استراتژی های اجباری شبکه های اجتماعی می رسیم.
در ابتدا ، اگر میخواهید social media به شما کمک کنند باید مطمئنا شوید که اهداف شما نیاز های شرکتتان را پوشش دهند.اگر قصد دارید این کار را شروع کنید لطفا ابتدا مشخص کنید به تصور خود چه زمانی در social media موفق به حساب می آیید ؟
برای مثال در پایین چند هدف برای شما مشخص کرده ایم شما می توانید از آن ها استفاده کنید.
انتخاب شبکه و استراتژی شبکه های اجتماعی درست یعنی شبکه ای که تمامی اهداف شما را تامین می کند و کاربران آن مشتریان بالقوه شما هستند. حضور در تمامی شبکه ها خصوصا برای کسب و کار های کوچک معمولا تنها باعث تلف کردن وقت و سرمایه و همچنین ضربه به طراحی سایت ارزان شما می شود.
برای انتخاب شبکه درست فاکتور های زیر را در نظر داشته باشید:
به دلیل فیلتر بودن اکثر شبکه ها ( و اخیرا تلگرام ) ما صرفا اینستاگرام و لیندین رو قرار دادیم.
حال که کاربران هدف و social media مخصوص خود را پیدا کردید ، زمان طراحی یک راهنما برای محتوا گذاریتان فرا رسیده است. اگر چه نمیتوان یک چارچوب کلی برای تمامی محتوا تعیین کرد ، منظور ما ایجاد روشی برای برقراری رابطه احساسی با فالوور ها است.
چگونه رابطه را بسیازیم ؟ با ایجاد یک قالب نگارش ، انتخاب زبان ( محاوره ، رسمی و ... ) و لحن نوشتنمان هم در شبکه های اجتماعی و هم در طراحی سایت
اگر قدم های بالا را انجام دهید ، به احتمال زیاد موفق می شوید . حال باید بفهمید که دقیقا چه محتوایی منتشر کنید. موضوع اصلی در این قدم ، توجه به کیفیت است ، به هیچ عنوان آن را فدای کیفیت نکنید.
چرا از کاربران نمیپرسید ؟ با استفاده از نظر سنجی چه در social media چه در طراحی سایت سلیقه کاربران را بیابید ، تعداد لایک ها و ... را در پست های مختلف بررسی کنید ، کدام یک بیشتر مورد توجه بوده اند ، آن ها را بهتر تکرار کنید.
امیدوارم از خواندن مقاله استراتژی های اجباری شبکه های اجتماعی لذت برده باشید.
منتظر قسمت دوم باشید.