ایمیل ها یکی از ابزار های اصلی بازاریابی از زمان پیداش اینترنت هستند.
اگرچه اکثر استراتژی های حال حاضر آشغال به تمام معنا هستند. ما هر روز تعداد بسیاری از ایمیل ها را نخوانده به پوشه اسپم ها منتقل می کنیم !
ما در این مقاله به طور دقیق به معنای ایمیل مارکتینگ ، راهکار ها و استراتژی های درست آن می پردازیم.
ایمیل مارکتینگ نوعی از بازاریابی مستقیم است که در آن با استفاده از نامه الکترونیکی یا ایمیل به ارتباط با مشتری ، تبلیغ کالا یا خدمات یا ... می پردازیم.
به معنای ساده تر هر ایمیلی که به مشتری فعلی یا بالقوه فرستاده می شود ایمیل مارکتینگ محسوب می شود. اگر شرایط و قواعد زیر رعایت شود :
ایمیل مارکتینگ جدید نسبت به روش سنتی آن مزایای زیادی دارد :
ایمیل مارکتینگ بسیار ارزان است. شما حتی می توانید خودتان به صورت دستی این کار را انجام دهید.
در این صورت واگذاری این کار به شرکت ها متوجه قیمت بسیار کمترآن نسبت به تعرفه سایر تبلیغات رایج خواهید شد.
همانطور که بالاتر گفتم بعد از سئو در طراحی سایت، ایمیل مارکتینگ بیشترین نرخ موفقیت را داراست.
با طرح و استراتژی درست ، اینگونه ایمیل ها صرفا برای کسانی که علاقه مند هستند ارسال می شود.
با ابزار های موجود ، میتوان کاربرانی که با ایمیل شما وارد سایت شدند ، یا جوابی ارسال کرده اند را به آسانی بررسی کرد.
با اندازه گیری ، شما می توانید باز هم حلقه کاربران را کمتر کرده و نرخ موفقیت را بالا برده و هزینه را کمتر کنید.
دیو چافی برای موفقیت در این نوع مارکتینگ قواعد و قوانین خاصی را تعیین کرده است.
این قواعد به طور خلاصه به نام CRITICAL شناخته می شوند.
این موضوع به طرح و قالب کلی ایمیل های فرستاده شده می پردازد.
قالب ایمیل ها باید جذاب ، ساده و زیبا با شند.
معنای این قانون این است که پس از بررسی ایمیل ها ،شما باید رفتار و سلایق مشتری را به خوبی بدانید.
ایمیل ها را برای هر شخص شخصی سازی کنید.
ایمیل ها باید به مشتری انگیزه بدهند.
فرض کنید ایمیلی ارسال می کنید با مضمون یک وعده غذایی رایگان !
با اینکار مشتری دوست دارد ایمیل را باز کند. البته باید به وعده هایی که می دهید عمل کنید !
ساعت 3 نصفه شب ایمیل ارسال نکنید !
برای مثال مردم صبح ها ، و هنگام غروب سری به انباکس خود می زنند. این زمان ها بهترین است .
شما صرفا از یک شیوه تبلیغاتی استفاده نمی کنید.
باید استراتژی شما به گونه ای باشد که ایمیل مارکتینگ و سایر تبلیغات شما مثله بروشور های آنلاین ، شبکه های اجتماعی یکپارچه باشند.
به هر حال مطمئنا شما قالب کلی ایمیل را کپی پیست خواهید کرد.
در این قانون منظور این است که مراقب باشید ، اسم ها ، لینک ها و.. اشتباه ارسال نکنید !
در این قانون دیو در خصوص هدر ایمیل ها که باید شمال تیتر اصلی ، زمان و اسم مشتری و.. باشند صحبت می کند.
قوانین و قواعد نگارشی و گرافیکی را رعایت کنید.
فرض کنید ایمیلی در خصوص دوره آنلاین مجسمه سازی ارسال کرده اید . لینکی که در ایمیل قرار دادید نباید به صفحه اصلی سایت شما باشد !
لینک باید به صفحه مربوط به دوره مجسمه سازی باشد.
در این قانون دیو تاکید میکند که پروسه خرید را برای مشتری راحت تر کنید ، همان چیزی که مشتری وعده داده اید را برایش فراهم کنید.
بله email marketing بسیار در حال اهمیت است ، شما روزانه آن را میبینید ، شاید تا به حال متوجه حضور پررنگ آن در زندگی خود نشده باشید !
در صورت رعایت قوانین فوق و استراتژی درست می توانید رشد چشمگیری در سود و فروش خود داشته باشید.
ایمیل ارسال نکنیک که مستقیما به پوشه اسپم برود ! چیزی بفرستید که ارزش خواندن داشته باشد.