طراحی سایت

آخرین وبلاگها و مقالات در خصوص طراحی سایت و دنیای تکنولئوژی

طراحی سایت

آخرین وبلاگها و مقالات در خصوص طراحی سایت و دنیای تکنولئوژی

SMO چیست ؟ بهینه سازی شبکه های اجتماعی چیست ؟


SMO یا بهینه سازی شبکه های اجتماعی موضوع جدیدی است که به حوزه دیجیتال مارکتینگ ورود کرده است.

برای اولین بار دنی سالیوان SMO را در سال 2006 بیان کرد و در خصوص اهمیت آن در آینده توضیح داد.

سپس روهیت هارگاوا پنج قانون قاعده مهم را که باید در بهینه سازی شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد وضع کرد.

طراحی سایت پرنا در این مقاله در خصوص این 5 قانون توضیح می دهد.

امروزه تمامی شرکت های بزرگ به اهمیت شبکه های مجازی پی برده و جای خود را در این شبکه ها محکم کرده اند.

 

بازاریابی فضای مجازی | SMO چیست | بهینه سازی شبکه های اجتماعی | بهینه سازی فضای مجازی | SMO

بازاریابی فضای مجازی | SMO چیست | بهینه سازی شبکه های اجتماعی | بهینه سازی فضای مجازی | SMO

 

شما در خصوص SMO یا بهینه سازی شبکه های اجتماعی چه اطلاعاتی دارید ؟

 

بسیاری از مردم فکر م یکنند که بهینه سازی شبکه های اجتماعی در واضع نوعی سئو محسوب می شود تا ترافیک بازدید کنندگان وب سایت افزایش یابد ولی این طور نیست.

SMO به معنای بررسی ، و بهبود بازاریابی در شبکه های اجتماعی مختلف برای افزایش بازدهی و سود است.

شاید هنوز به درستی متوجه منظور و مفهوم اصلی این واژه نشده اید.

پس ادامه مقاله را بخوانید.

 

5 قانون اساسی در SMO یا بهینه سازی شبکه های اجتماعی :

 

اگر قصد بهبود SMO را دارید بهترین راهنمای 5 قانون معروف روهیت هستند.

مطمئن شوید که تمامی این قوانین را در استراتژی خود به کار برده و قواعد را دور نزنید !

 

قانون اول - ساخت محتوای Share شونده !

این یک موضوع بسیار پر اهمیت در شبکه های اجتماعی است. شما باید محتوای دسته اول و جذاب درست کنید به طور که کاربران آن ها را share کرده تا به دوستان و آشنایان خود نشان دهند.

روهیت این موضوع را به عنوان لینک های تشویق کننده یا جذاب معرفی کرده که همان معنی را می دهد.

 

قانون دوم - Share کردن را آسان کنید .

این موضوع به سایت یا وبلاگ شما مربوط می شود.

تعبیه دکمه و ویجت های جذاب ( مثله همان هایی که در انتهای پست قرار دارند.)  برای Share کردن پست ها .

در SMO شما باید با بررسی رفتار کاربران و ... بهترین جا برای قرار دادن دکمه Share پیدا کنید.

گاهی اوقات در انتهای پست ، گاهی اوقات به صورت شناور در سمت چپ صفحه و ...

 

قانون سوم - تعیین جایزه برای تشویق کردن کاربران

با تعیین جایزه برای Share کردن میتوانید راحت تر به این مهم دست یابید.

برای مثال دو سه سال قبل در تلگرام گفته میشد که اولین نفری که این پست را کثلا به 5 هزار ویو برساند شارز 20 هزار تومانی در یافت خواهد کرد.

این موضوع قشنگ مصداق این قانون است.

به گفته روهیت تعیین جوایز باید مدت نسبتا طولانی داشته باشند تا بیشتر بهره ببرید. مثلا زمان یک هفته ای یا یک ماه

 

قانون چهارم - Share کردن محتوا به طور فعالانه

این موضوع به نوعی به فرایند Share کردن به وسیله خودتان اشاره دارد.

ارسال پست ها به دیگر شبکه ها یا وب سایت های خودتان یا فرستادن مطالب به رقیب

ابزاری مانند slideshare به خوبی این کار را برای شما انجام خواهد داد.

 

قانون پنچم - بهتر کردن محتوای شما توسط مردم

به گفته روهیت این قانون به معنای ارسال پست شما به سایر مردم برای بهتر کردن و ریمیکس پست شماست.

با این کار آن شخص می تواند نام خودش را هم در این محتوا قرار دهد البته در کنار نام شما

 

رعایت تمامی اصول بالا می تواند به بهنیه سازی شبکه های اجتماعی شما کمک کند.

البته ما نیز می دانیم که با توجه به عدم رعایت قوانین کپی رایت قوانین 4 و 5 ممکن است باعث دزدیده شدن مطالب شما شود !

رعایت این قوانین نیازمند دقت و تحقیق بیشتری هستند ، مطمئنا کسانی هستند می تواند هم به شما کمک کنند و هم خودشان

امیدوارم با پایان این مقاله شما معنی و مفهوم کلی SMO را درک کرده باشید.

در صورت هر گونه سوال می توانید با ما در ارتباط باشید.

طراحی سایت پرنا


 

 

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست ؟


امروز در طراحی سایت پرنا با بررسی و آموزش دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال میپردازیم.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

دیجیتال مارکتینگ به استفاده از تمامی ابزار های موجود ، مثله گوگل ، شبکه های اجتماعی ، ایمیل مارکتینگ  و سایر وب سایت ها برای تماس و جذب مشتری گفته می شود.

واقعیت این است که طبق آمار مردم تقریبا بیش از 2 برابر زمان مشابه در 10 سال گذشته ، آنلاین هستند.

و همین الان که شما ایم مقاله را می خوانید باز هم رفتار و طریق خرید مردم تغییر می کند !

نکته این است که بازاریابی آفلاین ( مثله تراکت و ... ) دیگر به هیچ عنوان مثله گذشته پاسخ گو نیستند .

حتما شما هم امتحان کرده اید و به نتیجه مطلوب نرسیده اید.

بازاریابی یا مارکتینگ یعنی برقراری ارتباط با مردم در زمان و مکان درست. این یعنی امروزه شما باید به جایی که مردم هستند بروید ; یعنی اینترنت

 

دیجیتال مارکتینگ | بازاریابی دیجیتال | دیجیتال مارکتینگ چیست | آموزش دیجیتال مارکتینگ | آموزش بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ | بازاریابی دیجیتال | دیجیتال مارکتینگ چیست | آموزش دیجیتال مارکتینگ | آموزش بازاریابی دیجیتال طراحی سایت

 

خوب دیجیتال مارکتینگ دقیقا به چه معنی است ؟

استفاده از طراحی سایت درست ، ایمیل ها بروشور های آنلاین و تمامی ابزار ها اینترنتی

روش های و استراتژی های بسیاری برای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد.

بهترین بازاریابان اینترنتی با تعیین هدف و راه های رسیدن به آن بهترین روش و استراتژی بازاریابی دیجیتال را کشف و استفاده می کنند.


منابع بازاریابی دیجیتال :

  • وب سایت شما
  • پست ها یا وبلاگ های شما
  • کتاب های اینترنتی یا دیجیتال یا همون E-Book ها
  • اینفوگرافیک ها
  • شبکه های اجتماعی
  • کسب اعتبار در دنیای مجازی ( مثل کانال های پر طرفدار یوتیوب خدا بیامرز یا همون آپارات خودمون )
  • بروشور ها و کاتابگو های آنلاین
  • ابزار های برندینگ ( مثله لوگو و ... )

 

آموزش دیجیتال مارکتینگ

 

روش ها و استراتژی های دیجیتال مارکتینگ :

بهینه سازی برای موتور های جست و جو ( سئو ) :

پروسه بالابردن رتبه سایت شما در گوگل  و در نتیجه افزایش ترافیک بازدید کنندگان ارگانیک

 

بازاریابی با محتوا :

تهیه و ساخت محتوای جدید و جالب و سودمند

این کار باعث افزایش بازدید از سایت شما و اعتبار شما می شود.

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی :

بالابردن اعتبار و فالوئر ها و.. در شبکه اجتماعی ، کسب اعتبار برای برند ، کسب اعتماد و حتی جذب ترافیک بازدیدکنندگان

 

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا PPC :

یکی از راه های جذب ترافیک تبلیغات است.

در این بین تبلیغات به ازای کلیک ( یعنی شما فقط به ازای هر کلیکی که روی تبلیغ شما خورده -- یا به زبان ساده تر به ازای هر بازدیدکنندعه پولی پرداخت می کنید ) بسیار به صرفه و محبوب است.

تبلیغات در گوگل به این نحو است.

 

ایمیل مارکتینگ :

ایمیل های یکی از راه های ارتباط با مشتریان است.

ارسال خبرنامه ها ، تخفیفات ویژه و...

 

مزیت اصلی دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

برخلاف آفلاین مارکتینگ ، در بازاریابی دیجیتال شما می توانید نتایج را بررسی کنید.

می توانید رشد مشتری ها ، بازدید کنندگان را با ابزار صحیح ، به درستی اندازه بگیرید.

با بررسی درست ، میتوانید نقاط ضعف و قوت خود را مشخص کرده و از آن ها بهره ببرید.

برای مثال اگر جذب مشتری از شبکه های اجتماعی خوب بود ، بیشتر روی آن قسمت سرمایه گذاری کنید !

 

چه قدر طول می کشد تا به نتیجه برسیم ؟

همانطور که گفته شد شما میتوانید تمامی کار ها و نتایج را بررسی کنید. ولی این به معنی پیروزی قطعی نیست.

ممکن است دیجیتال مارکتینگ همیشه برای شما نتیجه ندهد. نکته بسیار مهم بررسی پیش از ورود است. باید استراتژی درست را انتخاب کرده باشید تا نتیجه مطلوبی بگیرید.

به طور کلی اگر نیاز های مشتریان را به درستی تجزیه تحلیل کرده باشد و محتوای متناسب با آن نیاز ها تولید کنید. در بازه زمانی حدود 6 ماه متوجه پیروزی یا شکست خود خواهید شد.

بازاریابی پولی مطمئنا نوعی میانبر محسوب می شود ، استفاده از تبلیغات گوگل می تواند در کمتر از یک هفته شما را به نتیجخه برساند ، البته با هزینه هنگفت !

اما اگر قصد دارید ارگانیک و بدون هزینه به نتیجه برسید باید صبر کنید. حداقل 6 ماه !

 

من قصد دارم دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال را شروع کنم ، از کجا شروع کنم ؟

نکته مهم بررسی نیاز های کاربران است.

ابتدا باید هدف گذاری های خود را انجام دهید.

چه نوع مشتری های هدف قرار داده اید ؟ قشر متوسط ، قشر ثروتمند یا...

این مشتریها  بیشتر سراغ چه چیزی می روند ؟

تمامی نکات را سنجیده و سپس اقدام کنید.

بیشتر بخوانید

طراحی سایت پرنا

 

7 راه افزایش سرعت وب سایت ( قسمت دوم)


امروز در طراحی سایت پرنا به قسمت دوم مقاله "7 راه افزایش سرعت وب سایت " می پردازیم

در قسمت قبلی نکاتی در خصوص  سایز و حجم عکس ها ، حذف کد ها و پلاگین های اضافی و بی مورد ، آپدیت به موفق و ضرورت استفاده از CDN صحبت کردیم.

می توانید از طریق لینک زیر به قسمت قبلی دسترسی پیدا کنید.

قسمت اول

و ادامه مقاله ...

افزایش سرعت وب سایت | افزایش سرعت وب سایت وردپرسی | افزایش سرعت وب سایت جوملا | افزایش سرعت وب سایت در وردپرس | افزایش سرعت وب طراحی سایت

 

نکته پنجم : فعال کردن کش سایت .

کش کردن سایت نوعی تکنولوژی است که به کاربر اجازه می دهد برخی از قسمت های صفحه اصلی و صفحات جانبی وب سایت را در مرورگر ذخیره کند.

با اینکار در صورت بازگشت بازدیدکننده بسیاری از عناصر سایت از قبل دانلود شده و سرعت لود شدن سایت برای او به حد چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

علاوه بر افزایش سرعت برای بازدیدکننده ، این کار باعث صرفه جویی در منابع سرور یا هاست شما شده و برای شما نیز مفید خواهد بود.

در صورتی که از وردپرس استفاده می کنید ، پلاگین هایی از قبیل W3 Total Cache  این کار را برای شما انجام خواهد داد.

این افزونه  علاوه بر کش کردن ، امکانات بسیاری را برای استفاده شما به ارمغان خواهد آورد.

افزایش سرعت وب سایت | افزایش سرعت وب سایت وردپرسی | افزایش سرعت وب سایت جوملا | افزایش سرعت وب سایت در وردپرس | افزایش سرعت وب

در صورتی که از جوملا استفاده می کنید میتوانید از پلاگین هایی مثله JotCashe استفاده کنید.

برخی از سرویس های CDN از قبیل CLOUDFLARE ابزار کش کردن را هم در خود دارند.

 

افزایش سرعت وب سایت | افزایش سرعت وب سایت وردپرسی | افزایش سرعت وب سایت جوملا | افزایش سرعت وب سایت در وردپرس | افزایش سرعت وب طراحی سایت

نکته ششم : استفاده از فشرده ساز Gzip .

فشرده ساز Gzip میتواند باعث کاهش responses  های مرورگر شما شود. گاهی حتی تا 70%

به طور خلاصه سرعت سایت رو بالا مییبرد ! :)

3 راه برای فعال سازی این فشرده سازی وجود دارد.

راه اول : اضافه کردن کرد زیر  به htaccess
# compress text, html, javascript, css, xml:
AddOutputFilterByType DEFLATE text/plain
AddOutputFilterByType DEFLATE text/html
AddOutputFilterByType DEFLATE text/xml
AddOutputFilterByType DEFLATE text/css
AddOutputFilterByType DEFLATE application/xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/xhtml+xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/rss+xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/javascript
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-javascript
# Or, compress certain file types by extension:
<files *.html>
SetOutputFilter DEFLATE
</files>
راه دوم : اضافه کردن قطعه کد زیر قبل از باز کردن تگ <html>

 <?php if (substr_count($_SERVER[‘HTTP_ACCEPT_ENCODING’], ‘gzip’)) ob_start(“ob_gzhandler”); else ob_start(); ?>

راه سوم :استفاده از پلاگین های یا ابزای های آماده از قبیل W3 Total Cache یا JotCashe 
 

 

نکته هفتم و آخر : فایل های CSS در هدر و JS در فوتر ! :

این نکته یکی از مهمترین و آسان ترین کار های ممکن است که متاسفانه خیلی از طراحان ما چندان به آن اهمیت نمی دهند.

کد ها باید تر و تمیز نوشته شده باشند . Css ها در هدر باشند. با این کار سایت تا زمان لود برای بازدیدکننده با اسکلت بندی بالا می آید. ( به طور عامیانه کجو و کوله بالا نمیاد تا لود کامل !)

و قرار دادن فایل های JS در فوتر موجب لود شدن عناصر JS در زمانی که سایت برای کاربر کامل لود شده است می شود .

نکته پایانی و هشتم نمی گیم چون گفتیم هفتا :) :

علاوه بر تمامی نکات بالا استفاده از سیستم هاستینگ قدرتمند میتواند بسیار موثر باشد.

قبل از خرید هاست درخواست نمونه وب سایت های بالا آمده یا به نوعی دمو کنید.
بهتر است سرعت سایت با توجه به حجم صفحه اصلی سایت ; 2 تا 5 ثانیه باشد.

موفق باشید.

طراحی سایت پرنا

اطلاعات بیشتر 

7 راه افزایش سرعت وب سایت ( قسمت اول)


در حال حاضر سرعت وب سایت بسیار بسیار حائز اهمیت است .

با افزایش روز افزون سرعت اینترنت در سراسر جهان مردم زودرنج تر شده و به طور خلاصه دوست ندارند منتظر لود شدن وب سایت شما بمانند. !

علارغم زودرنجی مردم ! ، گوگل هم فاکتور سرعت سایت را جزئه مهمترین ها برای تعیین رنک سایت و سئو در نظر می گیرد.

با توجه به نکات بالا شما باید افزایش سرعت سایت را جزئه مهمترین فاکتور ها برای طراحی سایت در نظر بگیرید.

در این مقاله ما هفت نکته را که تاثیر بسیار بالایی بر سرعت دارند برای شما توضیح می دهیم.


نکته اول : سایز و حجم عکس ها را قبل از آپلود کاهش دهید.

سایز ( طول و عرض ) عکس :

پس از طراحی سایت شما باید در نظر بگیرید که عکس های استفاده شده در هر قسمت از سایت سایز (منظور همان طول و عرض است ) به خصوصی دارند.

برای مثال اگر در وب سایت شما از عکس های 500 * 500 برای مقالات استفاده می شود نیازی به یک بک گراند 1080 * 1920 ندارید !

در صورتی که از سیستم های مدیریت محتوا استفاده می کنید تا جای ممکن از پلاگین ها استفاده نکنید ! خودتان دست به کار شوید.

اگر ساز مورد نظر را نمی دانید از طراح وب سایت خود بپرسید.

حجم عکس ها :

عکس های آپلود شده باید حجم بسیار محدودی داشته باشند.

شما با استفاده از حجم ها یا نرم افزار های کاهش حجم عکس می توانید حجم سایز ها را به حد چشم گیری کاهش دهید.

به خاطر داشته باشید عکس های نهایتا باید زیر 100kbs باشند.

اگر با نرم افزار ها َنایی ندارید می توانید از وب سایت های آنلاین استفاده کنید.

tinypng  که در حال حاضر ما را در لیست تحریم قرار داده و compressjepg جزئه بهترین ها هستند.

افزایش سرعت سایت وردپرس | افزایش سرعت سایت وردپرسی | افزایش سرعت سایت جوملا | افزایش سرعت سایت در وردپرس | افزایش سرعت سایت وردپرسی
شما فقط باید عکس ها را در این سایت ها آپلود کنید. کار فشرده سازی خودکار انجام شده و لینک دانلود برای شما اماده می شود.


نکته دوم : حذف پلاگین ها و کد های اضافی

این کار نیازمند دانش برنامه نویسی است. اگر از قالب های اماده استفاده می کنید از این نکته عبور کنید.

در صورتی که قالب ها به صورت اختصاصی طراحی شوند تا حد زیادی از کد های اضافی جلوگیری خواهد شد.

با شرکت طراحی سایت خود صحبت کرده و از انها بخواهید اسکریپت ها و پلاگین های اضافی که صرفا باعث کاهش سرعت سایت شما می شوند را پاک کنند.

اگر قصد طراحی سایت دارید این نکته را پیش از طراحی حتما گوشزد کنید.

یکی از بهترین وب سایت ها برای تست این نکته GT METRIX  است.

با ورود به این وب سایت فقط لازم است لینک وب سایت را وارد کنید تا کلیه بررسی های لازم انجام شود.

کلیه نکات لازم برای نمره خود در gt metrix در طراحی سایت پرنا رعایت می شود.

 


نکته سوم : حتما وب سایت را اپدیت کنید.

در صورتی که از CMS های اماده مانند وردپرس یا جوملا استفاده می کنید حتما باید وب سایت را زود به زود اپدیت کنید.

با اپدیت ها کد های CMS به روز رسانی می شود و سرعت سایت بالا خواهد رفت.

اگر از CMS اختصاصی استفاده می کنید آپدیت های شرکت را زود به زود نصب کنید.

مشکلات را زود اطلاع دهید تا رفع شوند.

البته این آپدیت ها روزانه نیستند ! به طور معمول هر 1 تا 3 ماه نیاز به آپدیت دارید.

علاوه بر افزایش سرعت آپدیت کردن می تواند امنیت سایت را بسیار بسیار بهبود بخشد و هک شدن سایتتان را تقریبا غیر ممکن سازد.

افزایش سرعت سایت وردپرس | افزایش سرعت سایت وردپرسی | افزایش سرعت سایت جوملا | افزایش سرعت سایت در وردپرس | افزایش سرعت سایت وردپرسی

آلارم آپدیت جدید در وردپرس

نکته چهارم : حتما از CDN استفاده کنید.

CDN یا شبکه توزع محتوا تعداد بسیاری سرور در سراسر جهان هستند.

کار آنها کش کردن اطلاعات وب سایت شما و در نتیجه بارگذاری سریعتر آنها برای بازدیدکنندگان است.

در صورتی که سروری در نزدیکی اکثریت کاربران سایت شما نباشد این سیستم به طور معکوس عمل کرده و باعث کاهش سرعت می شود !

الته علاوه بر افزایش سرعت ، این سیستم ها از کرش کردن وب سایت شما در صورت افزایش بازدید کنندگان جلوگیری می کنند.

اکثر شبکه های توزیع محتوا پولی هستند. در حال حاضر شبکه قدرتمند  cluodflare به صورت رایگان در دسترس است.

تیم طراحی وب سایت پرنا کار اتصال وب سایت به CDN را به صورت رایگان برای مشتریان عزیز انجام خواهد داد.

 

ادامه دارد ....

اطلاعات بیشتر 

چگونه سیستم مدیریت محتوای درست را برای سایت انتخاب کنیم ؟

سیستم مدیریت محتوا | بهترین سیستم مدیریت محتوا | سیستم مدیریت محتوای رایگان|  انواع سیستم مدیریت محتوا | معرفی انواع cms

سیستم مدیریت محتوا چیست ؟ بهترین سیستم مدیریت محتوا برای وب سایت من ؟ انواع سیستم مدیریت محتوا ؟
شما شاید کلیه سیستم مدیریت محتوا یا CMS را زیاد شنیده باشید. ولی معنای دقیق و کاربرد آن را به درستی ندانید.
تیم تحریریه طراحی سایت پرنا در این مقاله به معرفی انواع cms می پردازد.
در این مقاله ما انواع سیستم مدیریت محتوا را توضیح خواهیم داد تا شما بتوانید بهترین را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

 

سیستم مدیریت محتوا چیست ؟

سیستم مدیریت محتوا یا content management system  ( به اختصار CMS )  یک نوع اپلیکیشن که که پس از طراحی سایت به شما توانایی اداره وب سایتتان را می دهد. شما با cms یک پنل مدیریت دریافت خواهید کرد.
با استفاده از این پنل ادمین میتوانید صفحات یا نوشته و مقالات را ایجاد کنید ، ویرایش کنید و یا مجتوا را مطابق خواسته های خود بچینید.
شما همچنین میتوانید تم و قالب خود را ویرایش کنید . تمامی کار های بالا نیازی به کد نویسی ندارد ! و دست آورد cms همین است . راحت کردن کاربران از کدنویسی ...
 

سیستم مدیریت محتوای رایگان چیست ؟

سیستم های مدیریت محتوا دو نوع هستند ، رایگان یا اختصاصی
وردپرس ، جوملا و دروپال سیستم مدیریت محتوای رایگان هستند . این cms ها علاوه بر رایگان بودن اپن سورس هم هستند.
یعنی تمامی برنامه نویسی های انجام شده این سیستم های مدیریت محتوا کاملا در دسترس عموم هستند و شما میتوانید حتی آنها را ویرایش کنید.
به هر حال اکنون به بررسی این cms ها میپردازیم.

 

بهترین سیستم مدیریت محتوا برای وب سایت من چیست ؟ معرفی انواع cms:

دروپال ، جوملا و وردپرس سه سیستم مدیریت محتوا رایگان و بزرگ هستند که برای شما در دسترسند.
این CMS ها به ترتیب در سال های  2000 ، 2005 و 2003 ساخته شده اند.
هر سه طرفداران خاص و متعصب خود را دارند !  و نکات مثبت و منفی !
 

سیستم مدیریت محتوای وردپرس :

سیستم مدیریت محتوا | بهترین سیستم مدیریت محتوا | سیستم مدیریت محتوای رایگان |  انواع سیستم مدیریت محتوا | معرفی انواع cms
 
ورد پرس حدود 50% وب سایت ها را در بر میگیرد ! مشهور و محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا
ورد پرس از کامیونیتی بسیار قدرتندی برخوردار است ، تمامی مشکلات و سوالات احتمالی در کامیونیتی پرسیده و جواب داده شده است.
علاوه بر آن بیشتری پلاگین ها و قالب های رایگان را داراست.
ویرایش قالب و محتوا در وردپرس بسیار آسان است. طراحی سایت در این CMS برای شما به صرفه تر خواهد بود
این سیستم مدیریت محتوا به طوری کلی به طوری طراحی شده که کاربران خیلی راحت و آسان بتوانند تغییرات دهند.
این سیستم برای وب سایت های کوچک ، و متوسط مناسب است.
 

سیستم مدیریت محتوای جوملا:

سیستم مدیریت محتوا | بهترین سیستم مدیریت محتوا | سیستم مدیریت محتوای رایگان |  انواع سیستم مدیریت محتوا | معرفی انواع cms
بعضی ها می گویند جوملا بهترین ترکیب را برای تغییرات و Ui کنار هم آورده است.کار با ان از وردپرس مشکل تر است.
اگر شما هیچ آشنایی با انواع سیستم مدیریت محتوا برای کار با این CMS به زمان نیاز دارید.
تغییرات قالب ، استفاده از پلاگین ها و .. کمی برای تازه کاران مشکل است.
جوملا افزونه ها قلب های رایگان بسیار کمتری نسبت به وردپرسد دارد .
به طور کلی توانایی بیشتری در کنترل قالب و محتوا خواهید داشت ولی این توانایی آسان به دست نمی آید.
اگر مشتاق یادگیری هستید و زود خسته نمی شوید این سیستم مدیریت محتوا برای شما بهتر است.
این سیستم برای وب سایت های متوسط، و بزرگ مناسب است.
 

سیستم مدیریت محتوای دروپال :

سیستم مدیریت محتوا | بهترین سیستم مدیریت محتوا | سیستم مدیریت محتوای رایگان |  انواع سیستم مدیریت محتوا | معرفی انواع cms
دروپال به نوعی قوی ترین این جمع به حساب می آید ! شما در این CMS تقریبا تمامی هرچه در ذهن دارید را خواهید داشت.
خیلی از چیز ها در وردپرس و جوملا نیاز به کد نویسی دارند ولی در دورپال از قبل نوشته شده در اختیار شما قرار خواهند گرفت.
این سیستم قوی ترین است ولی همچنین سخت ترین
توانایی کار با دروپال نیاز مند تمرین های مستمر و روزانه است و به هیچ عنوان برای تازه کاران مناسب نیست.
این سیستم مخصوص وب سایت های بسیار بزرگ است . اگر پروژه کوچکی دارید بیخود سراغش نروید !
 

چه فاکتور هایی برای انتخاب بهترین سیستم مدیریت محتوا برای وب سایت مهم هستند ؟

مهم ترین فاکتور برای انتخاب سیستم مدیریت محتوا زمان است .
برای ویرایش قالب و محتوا در زور چه قدر مایلید وقت بگذارید ؟
اگر وقت زیادی دارید و تسلط نسبی به html و php دارید و قصد انجام یا اداره  پروژه های بزرگ را دارید دروپال بهترین انتخاب خواهد بود.
جوملا بیشتر با پروزه های متوسط مانند وب سایت های خبری هماهنگ است. باید اندکی هم از زبان های برنامه نویسی سررشته داشته باشید.
اگر آشنایی خاصی با زبان های برنامه نویسی ندارید و راحتی را ترجیح می دهدی وردپرس بهترین انتخاب است.
در این جدول تمامی مقایسات لازم انجام شده است.

سیستم مدیریت محتوا | بهترین سیستم مدیریت محتوا | سیستم مدیریت محتوای رایگان |  انواع سیستم مدیریت محتوا | معرفی انواع cms

خوب || متوسط |||ضعیف

طراحی سایت پرنا